Skip to content

Jomenvisst! Jag kan väl, ja me!

26 juni 2008

Känn er välkomna! Här ämnar jag pränta ner och visa foton om hur det rullar på här i Kalifornien. Och jag tänkte även berätta en och annan anekdot om hur konstigt det kan bli ibland när man inte kan använda sig av sitt eget språk, kultur eller förförståelse!
Bara som ett exempel så råkade jag dra till med svengelska om det här med att hissa flaggan nästa fredag, nationaldagen! Jag sa: ”hissing the pole…” vilket betyder fräsa åt stången!  Jag hörde mig själv och hoppades att personen inte uppfattat nåt… oj vad bra man e på språk ibland då – inte!!

Hoist the flag…. vilket ska göras den fjärde juli överallt i USA.. Återkommer om det senare!

Kram på Er!

No comments yet

Kommentera

