Skip to content

Ibland har man tur…

28 juni 2008

Idag blev det en lite senare morgonpromenad i bergen med en kompis. Klockan 8 var det redan varmt märkte vi, så det blir lite svettigare! Senare, efter inköp av andmat i en rödmålad lada i Reseda körde jag och maken ut till mitt jobb och lämnade en foderhög vid fontänkanten. Sedan bar det iväg till Azusa där maken har ett ombyggnadsprojekt som jag ännu inte hade sett. Det var i sämre skick än jag trott och verkligen i behov av renovering!

Det var så varmt att jag säckade nästan ihop medan maken mätte väggar och golv… Jag tänkte för mig själv att en kall och go glass skulle inte sitta så dumt nu! Bara ett par minuter senare plingade det nere på gatan och man såg alla ungar springa iväg åt det hållet… Glassbilen!! Snart var vi också där och pekade ut våra glassar… Aldrig tidigare har en glasspinne smakat såå gott! Det var första gången som jag köpt glass från den amerikanska ”glassbilen”, som mest liknade en gammal ombyggd Ford men hade ett imponerande brett sortiment…

One Comment leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    21 augusti 2008 12:20

    Hej! Ja visst är det gott med glass. Din far gillar verkligen glass. Vi var på stan idag och köpte en mjukglass-blåbär.Jag fick hjälp att äta den.
    Ja det var en liten solglimt på em. så vi hade tur..annars har det regnat mycket idag. Det har varit lite översvämningar här och var i stan.Kram

Kommentera

