Skip to content

Erfara hur bön hjälper

30 juni 2008

…och idag var de faktiskt tillsammans igen alla åtta! Vilka dåå..? Andungarna förstås! Den filippinska tjejen som bad mig mata dom över helgen var lite förvånad över att alla åtta fortfarande levde – hon har ju varit borta i fyra dagar.  Hon berättade att hon har jobbat här i 10 år och de har andkullar varje sommar och aldrig har dom klarat sig så här bra förut, dom flesta brukar dö ganska snart. ”Ja, visst är det underbart?”, sa jag och tillade att jag har bett för dom och för deras mamma. Då blev hon glad och sa att hon också ber för dem! Det finns ingenting som är för ”obetydligt” att be för, eftersom vår himmelske fader värnar om alla hans skapelser. Vi får se hur det går för småttingarna, växer till sig det gör dom iallafall!

Annars skulle ni sett hur de halvtama ekorrarna sprang och hoppade runt mig imorse när jag gick förbi, precis som katter som kräver frukost… Jag skulle lätt ha kunnat klappa dem, men med alltför stor risk att en närsynt och hungrig korre skulle ha bitit mig i fingrarna, så jag undvek detta… Till skillnad från de skygga andungarna så lider ekorrarna verkligen ingen brist här; dom springer fram till varenda en som ser snäll ut och kanske får sig ett kex eller två… och är så söta såå…

No comments yet

Kommentera

