Skip to content

Rätt möda för rätt lön

01 juli 2008

Min manager sa upp sig i förra veckan. Och tre dagar senare var hon borta, för alltid. Jaha, vad ska hända med mig då? Jag som är assistent till henne och bokar hennes möten och allt sånt??  Allt har avbokats och skickats vidare uppåt…

Nja, det är inte svårt att gissa vad som kommer att hända med min tjänst, även fast hon sa att jag får vara kvar så länge. Visst finns det dem som skulle tycka det var bekvämt att bara sitta av hela dagar och knappt göra nånting och ändå få betalt..? Men jag klarar inte av det!!

Eftersom jag bara är här temporärt på ett årskontrakt som tycks rinna ut i sanden, så är min instinkt att söka rätt på ett jobb där man får göra rätt för sig! Jag ringde till en tjej som jag har jobbat för förut och de verkar ha nånting på G, och det till och med inom samma område! (Warner Business Center). Hoppas att det blir nåt skoj där jag får jobba hårt! För mig är det olidligt jobbigt att ha för lite att göra och när jag på varje ny anställningsintervju förklarar att jag ”hellre har för mycket att göra än för lite, och jag jobbar bättre då” så menar jag verkligen det… Hjärnan måste ansträngas, problem måste lösas, ny kunskap måste inhämtas och sinnena vara på spänn.  Dagligen! För det är ju trots allt det vi är här för, för att utvecklas och lära oss samt bidra till någonting positivt i världen! Eller hur?

Kommentera

