Skip to content

Hatt, kjol och solglasögon

02 juli 2008

Idag blev det faktiskt en dag rikligt med arbete!! Yippiee! Jag hann med en timmes lunch, åt medhavd sådan ute i solen (med hatt på!) medan jag kollade in mina små vänner andungarna… dom simmade och tog sen siesta i skuggan för det var verkligen hett ute idag. Rödbränd om armarna återvände jag in i den luftkonditionerade byggnaden och åkte upp till sjätte våningen. Jag lyckades få tag på en tjej ifrån kyrkan som så sent som igår berättat att hon jobbar endast två kvarter ifrån mitt jobb. Så istället för att ha min tänkta premiär i lokalbusstrafiken idag så skulle jag få åka hem med henne!

Vid femsnåret ställde jag mig således och väntade utanför Starbuck’s vid Chevron-macken som vi hade kommit överens om. Men det var sååå svettigt att stå där så jag gick in i mackbutiken och förstås måste man typ köpa nåt för att få avnjuta deras kyla… Stod och valde mellan kaloribomberna och när jag skulle betala hade killen tydligen stått bakom ena kassadisken och väntat.

”OH Hellooooo…!” kom det från han och så nåt om hur varmt det är ute, vilket jag såklart höll med om. Hans ”oh helloooo” lät sååå identiskt med nåt man hört ett x antal gånger under singellivet, att jag skrattade högt så fort jag kommit mig ut därifrån. Han hade nog inte avsett att reagera så, det var liksom fel plats och tid (och tjej!) för det. Han stängde sin kassa kvickt efter mig och smet iväg. Jaa, så lätt kan man visst charma männen bara man har hatt, kjol och solbrillor på!?😀

2 kommentarer leave one →
  1. 03 juli 2008 12:33

    Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

  2. 04 juli 2008 06:25

    Jasså, vad kul att du oxå hänger på med bloggandet. Blir kul att följa vad du/ni har för er därborta! Nathalie är här i helgen å hälsar på. Ikväll ska vi på ”Mamma Mia”- galapremiär å sen till Rex där det är +27 på fredagkvällar hela sommaren!! Ska bli kul. Det känns så roligt men konstigt att hon är här då vi bara ungåtts i USA tidigare. Sköt om dig!
    Kram, Maria

    Marcus å Nathalie hälsar oxå!!!

Kommentera

