Skip to content

Fredag 4 juli – Independence Day

04 juli 2008

En mycket lugn morgon… typ 90% av hela USA är ju lediga! Och det händer ju inte så ofta här. Jag for ut på en tidig morgonrunda klockan sju och gatorna var härligt tomma! Hade visserligen musik i mina öron redan men på nåt sätt kom en låt upp i sinnet: ”These empty streets are lonely..” eller nåt sånt där! Sprang förbi restaurangen Carrow’s där det doftade ljuvligt av nygräddade pannkakor. Kom då på att det skulle vi också få sen i kyrkan efter 8, då det är just pankisar som gäller en dag som denna! Fick försöka ila på så att jag skulle hinna till mitt första firande av nationaldagen som sig bör: upphissning av flagga, av scouter denna gång, sjungande av nationalsång som hedrar minnet av denna flagga, ett tal om betydelsen av friheten som åtnjutes i vårt land och så… stoooor frukostbuffé!

Hé va gött, kan man säga. Melon och annan skuren frukt, hallon hittade jag, äggstanning med ost i, tjocka små pannkakor, muffins, gifflar och allt annat möjligt gott. Maken var också nöjd! Vi hade dessutom trevligt bordssällskap och kul samtal. Biskopen var nöjd med uppslutningen;  så här många hade det aldrig varit tidigare år. Kanske gör vi om det här nästa år med? Då räknar jag ju med att själv vara amerikansk medborgare och det är bara att följa seden dit man kommer, som ni vet!!

    Träffade en liten lurvig goding som var på bushumör! (klicka för helbild)

No comments yet

Kommentera

