Skip to content

Ekorrnytt från the Valley

05 juli 2008

Lördag blev det en till springtur, för nu har jag ju fått smak för endorfinerna som man får genom detta springande! Men dessvärre började turen inte bra, då jag på våran gata fick syn på en skadad ekorre….😦 Den lilla ekorren med svarta sorgsna ögon hade just blivit påkörd och brutit ena benet och det var såå sorgligt att se henne försöka komma sig upp i ett träd men inte kunna utan att falla runt på en gång. Hon gjorde tre-fyra försök medan jag väntade på att maken skulle komma ut med mat. Sen lyckades hon kravla sig upp på ett plank och vidare till en alldeles för hög mur där hon ramlade ner genom ett träd på andra sidan.

Kära hjärtanes, vad ska man göra egentligen? Vi fick inte tag på henne och det gick inte att ta sig till trädgården som hon hamnade i (”gated community”) så vi slängde över den ekorrmat vi hade och sa en liten bön i förhoppning att vår himmelske fader förbarmar sig över den lilla stackaren. Jag har aldrig brutit ett ben, men jag kan tänka mig vilken enorm smärta det måste innebära att ha ena benet vridet rakt utåt, oavsett om du är människa eller en liten ekorre!

Vi har väldigt många ekorrar i The Valley så man lägger verkligen märke till dem. Det är svårt att undvika köra på dem när de korsar gatorna alltsom oftast. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag lyckats parera och inte köra på dem! De är jättefina djur och blir snabbt tama. Apropå tama, så filmade jag en tjej igår i Woodland Hills som matade en ekorre med jordnötter. Jaså, du har en liten kompis där, sa jag och frågade om jag fick filma lite med min kamera. Javisst, sa hon och här nedan är ett par shots från filmen, eftersom jag inte kunde lägga in den här!

\
Mmm, den där jordnöten tar jag gärna hand om!

 

Ja, du får gärna klappa mig, men jag trodde ju du hade en till nöt åt mig!
Ja, du får gärna klappa mig, men jag trodde ju du hade en till nöt åt mig!
3 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    06 juli 2008 13:19

    Hejsan!

    Ja, det där såg ju trevligt ut..Tur att det är en snäll ekorre..Vi hade ju en ekorre som följde med mormor in i huset Hon skulle skynda sig att gå in o hämta mat till den och när hon vände sig om satt ekorren och väntade på nåt att äta. Vi trodda ett det var nån som hade haft en ekorre hemma hos sig och att den blivit tam. Ja sen blev dom less på den och lämnade den på landet..Aj,aj så får det ju inte gå till för dom stackars små liven…

  2. Marianne permalink
    06 juli 2008 14:02

    Hejsan,
    vad kul att läsa om dina göranden och havanden där borta. Det känns så skönt att känna igen Petra i din omsorg om djuren. Du är för gullig:)) Man blir glad när man läser om dina äventyr med dom små liven:)) Ska bli roligt att följa din vardag.
    Kramkram

  3. Vardagsprat permalink*
    06 juli 2008 22:17

    Tack Marianne för de snälla orden. Ja, jag tror nog mammas kommentar ovan visar varifrån djurintresset kommer! Både mamma och mormor är likadana…🙂

Kommentera

