Skip to content

Trafik och stress

10 juli 2008

En vanlig dag i San Fernando Valley: en bil gör en vänstersväng utan att kolla övergångsstället. Händer varje dag. Men eftersom det just idag var jag som var på väg över, var det jag som skrek högt för jag hade blivit påkörd om jag inte hade hoppat bakåt i tid! Attans också, man måste vara på sin vakt JÄMT här. Och det är jag i vanliga fall, jag vet om att vänstersvängare sällan kollar sig för – det är istället vi fotgängare som måste ha ögon i nacken! Idag hade jag bråttom över för att hämta bilen efter jobbet och plocka upp en kompis för skjutsa henne hem. Jag har varit med om många incidenter men aldrig så här skakande nära…

Därför brukar jag hellre vilja ta bilen två km härifrån upp till bergen och springa/promenera för de enda som korsar min väg där, är ofarliga kaniner och ödlor…🙂

No comments yet

Kommentera

