Skip to content

On wheels at Northridge Skateland

11 juli 2008

Fredag efter jobbet åkte vi direkt till ett 30-årsparty som firades på Northridge Skateland. Hör och häpna, här har man åkt rullskridskor i hela 50 år! Olika filmer har förstås också hunnits spelas in här. Jag hade tänkt passa på att testa svängarna i typiska gammeldagsa rullskridskor, ni vet dom med dubbla uppsättningar hjul. Men det gick icke! Det blev inlines iallafall; jag började ju åka inlines för 6 år sedan i Holland. Och ja, ”våran” 92-åring Billie åkte lite hon också, med två starka karlars stöd!

Jag och Nina glider runt till discomusik. Känns som man hamnat 30 år bakåt i tiden på nåt sätt!

Jag och Nina och en massa andra glider runt till discomusik och discoljus. Känns som man hamnat 30 år bakåt i tiden på nåt sätt!

Den 92-åriga Bille med "livvakter" varav den ena är nybliven 30-åring!

Den 92-åriga Bille med "livvakter" varav den ene är nybliven 30-åring!

Sallad och mexikansk mat stod på menyn samt cupcakes till efterrätt (jag tog en som var röd med creme cheese frosting, och två kompisar som såg min kaka fick något drömskt i blicken och utbrast: ”åå, en Red Velvet!!” Så fick jag namnet på den goda bakelsen. Kolla recept här!  Självklart sjöng vi ”Happy Birthday” för 30-åringen och inofficiellt välkomnade jag in honom i 30+ klubben! Hans föräldrar/svärföräldrar hade hyrt hela stället i några timmar, så vi hade det helt för oss själva – inte alls dumt avslut på arbetsveckan!

No comments yet

Kommentera

