Skip to content

Svensksafari i the Valley

15 juli 2008

Imorse blev det en härlig springrunda runt kvarteren, inklusive två varv runt ett övergivet gammalt baseballfält. Känner att jag orkar mer och vill springa både fortare och längre nuförtiden!

På lunchen behövde jag komma bort från kontoret så jag traskade iväg till Westfield Topanga Mall som ligger en kvarts promenad bort. Man byggde om hela shoppingcentret för ett år sedan och en massa nya butiker fick flytta in. Stället är ultragigantiskt stort och likaså tjusigt.  Och inte bara det… förstår ni känslan av att – som utlandssvensk – kunna gå och kolla på kläder i självaste H&M på lunchen!! Denna Hennes & Mauritz-butik är den enda i the Valley och har funnits i ett år. Dessförinnan fick man fara hela vägen till Beverly Hills shoppingcenter och året innan det fanns H&M enbart i San Francisco här på västkusten.

Folket här har ingen aning om att H&M står för Hennes & Mauritz och vet knappt att det är svenskt! IKEA däremot har folk bättre grepp om. Jag är överlycklig att jag har både IKEA (tre mil hemifrån) och H&M att åka till när jag behöver en svenskdos. IKEA utomlands har ju inte bara möbler och husprylar utan också Marabou, Dajm, Kalles Kaviar, knäckebröd, müsli, Delicato chokladbollar, Mums-Mums, ”dammsugare”, salta lakritsfiskar, Ballerinakex, tunnbröd, saft, hjortronsylt, Bilar… You name it. Men till min stora förtret Maria, har dom inte Polly! Förresten… undrar vad en amerikan i Sverige gör för att få sig en ”USA-dos”? Går in på McDonald’s?? Hihi!😀

One Comment leave one →
  1. 16 juli 2008 04:07

    Men vilken osis! Du måste fundera ut hur du ska kunna få dom att förstå att dom måste ta hem POLLY!!!! Men allt det andra du nämnde är ju inte heller helt fel… Visst brukar dom ha ”Röd läckerol” oxå!? Det hade dom på IKEA i Houston när jag var där. Å att få sig lite salt lakrits är ju inte heller dumt när man befinner sig ”over there”. Kramar, M&M

Kommentera

