Skip to content

Cheesecake Factory for chocolate lovers

16 juli 2008

Idag – nytt kapitel i amerikansk kultur. Vår gamla och väldigt omtyckta chef skulle äntligen få firas med en gemensam lunch på restaurang i närheten. Jag som var hennes assistent planerade, arrangerade och bokade för 32 personer på Cheesecake Factory idag.

Jag har aldrig tidigare ätit på denna anrika restaurang (var bara inne en sväng och kikade när moster, morbror och kussen var här i fjol), det ser jättelyxigt och dyrt ut men… faktum är att för bara 12 dollar ($9.95 innan moms & dricks) får man en tallriksstor lunchpizza och en stoor sallad som ingen orkar äta upp! Väldigt prisvärt! Jag till skillnad från kollegorna skippade däremot maten, för jag ville pröva deras uppenbara specialitet: Cheesecake! Så det blev en Godiva Chocolate Cheesecake (bilden) som smakade supergott, men var kanske i största laget… Men ska man prova på amerikansk matkultur, så ska man!

One Comment leave one →
  1. 17 juli 2008 01:10

    Ååååå, så gott det ser ut!!!! Jag som älskar cheesecake. Jag vill oxå ha… Men här hemma får man ta och baka en själv om man vill ha en riktigt god en. Leilas ”New york blueberry cheesecake”, Mmmm, den är god!! På recept.nu så hittar du hennes recept om du är intresserad. Kramen

Kommentera

