Skip to content

Lyckopeng

17 juli 2008

Efter gårdagens smarriga Cheesecake på säkert 1200 kalorier (skulle inte förvåna mig!) tog jag den längre springrundan morronen därpå. Härligt! Mätte upp rundan med bil en gång och den är ca 4.5 miles (7,2 km) och tar mig 45 minuter. Idag blev det extra lönsamt att ta den längre rundan, för idag fick jag plötsligt syn på en dollarsedel som låg och skräpade och som jag plockade upp i farten!

Av någon anledning så är det så att ända sedan jag kom till USA för fem år sedan så brukar jag hitta pengar när jag är ute, ofta dagligen. Förra veckan blev jag glad över att bl.a. hitta en quarter (passar i tvättautomaten!) eftersom det vanligtvis bara blir 10-centare eller 1-centare…😀 Det verkar vara en slump att jag går just på den sidan gatan eller korsar en parkering just över ”rätt” parkeringsficka och så ligger där en eller flera slantar och väntar på mig! Det är absolut inte så att jag stirrar ner i backen när jag går, eller att jag medvetet eller omedvetet söker efter slantar, utan det känns alltid som en ren slump att ögonen plötsligt scoopar in dom. Min man tycker det är ett lustigt ”fenomen”, och jag plockar dessutom alltid upp dom för mamma sa ju alltid att det betyder tur! Hmm, kanske hon har rätt?

P.S. Om man verkligen vill hitta småpengar så upptäckte vi en gång att det kan ligga mynt vid drive-in luckorna… sprang på en hel näve med mynt en gång i Salt Lake City utanför Wendy’s… hihi!

2 kommentarer leave one →
  1. 18 juli 2008 15:15

    En kompis hittade en gång en 500 sedel!! Det roliga är att hon var helt luspank å var påväg till Coop för att handla för sina sista slantar. Dom pengarna hamnade rätt!! Inte hittar jag pengar inte, får kanske börja kolla av marken när jag är ute och går!??? Kram

  2. 19 juli 2008 11:06

    Kom på att ”visst fyller din far 60 år idag”!!!???? Hälsa honom ett STORT GRATTIS från oss!!! Han leve, hurra, hurra, hurra, HURRA!!! Kramar, M&M

Kommentera

