Skip to content

Kattliv

21 juli 2008
tags: ,
Jag har börjat tycka synd om mina två katter, mor & dotter, som sitter hemma hela dagarna och inte får gå ut och röra på sig. De jagar och busar med varandra ibland och kan gå ut på balkongen om det är svalt nog därute. Men förutom leksaksmöss och bollar har de ingen riktig leksak att roa sig med när vi är borta. Så innan helgen passade jag på att köpa en större leksak för katter, där katten på framsidan av $25-paketet såg ut att ha riktigt skoj. 

En batteridriven stor fjäder skulle röra sig hipp som happ runt och fram och tillbaka, precis lika oförutsägbart som i naturen… Det varnades att inte lämna katten helt utan översyn för vissa katter kunde bli riktigt vilda i sina attacker mot den här leksaken. Glad i hågen plockade jag upp och monterade leksaken, satte in batterier och så fort fjädern började svänga försvann dottern (Meisje) alldeles vettskrämd under sängen! Modern (Missan) kollade bara kort på leksaken med en trött: ”Jahapp, vad ska det här vara bra för?”-blick och sen var det bra med det. Två olika reaktioner men inte den önskade, så idag åker leksaken tillbaka till butiken…

Varning! Bortskämda lättskrämda katter kan få hicka och andra kan bli extremt uttråkade!

Varning! Bortskämda lättskrämda katter kan få hicka och andra kan bli extremt uttråkade!

One Comment leave one →
  1. Vardagsprat permalink*
    21 juli 2008 21:54

    Ja, jag fick tillbaka pengarna, men killen i butiken tyckte nog jag hade konstiga katter för hans tvååriga katt tycker den här leksaken är superkul! Jaha, varför tyckte inte mina det då, kan man undra??? Kanske jag ska ta med dom nästa gång så får dom välja själva! Det var ju en husse som hade med sin terrier som fick välja bland leksakerna vad han skulle ha… hihi!

Kommentera

