Skip to content

Bara en vanlig lördag i mitt liv

26 juli 2008

Åh, vad underbart det är med lördagar! Först kan man få sova ut lite, och sen kan man göra vad man vill hela dan! Maken stannade hemma och läste medan jag tog bilen till en jättestor park med liten sjö, Lake Balboa, för att åka inlines. Efter ett tags åkande kändes det nästan som om jag var tillbaka i Holland, för det var en bit åkande i ett flackt, öppet landskap. Jag älskar Holland. Och jag älskar Kalifornien och Sverige också förstås! Överallt motioneras det, i alla nämnda länder, och man ser att det gör människan verkligen gott!

Jag körde på hårt och försökte komma upp i så hög fart jag kunde. Efter ca 30 minuters åkande var jag halvvägs runt parken och behövde stanna och snöra åt lite bättre. En äldre man cyklade då förbi och tyckte att jag körde på bara bra! ”You make good time!” som han uttryckte det, och jag skrattade och tackade och tänkte att nu måste jag ju försöka dra på ytterligare, bättre kan jag väl?? Dock, efter bara 10 minuter till i den farten fick jag slänga mig i gräset och pusta ut – det här är verkligen inte samma sak som att springa i en timme! Helt andra muskelgrupper kommer till användning när man åker inlines, och jag tror det är dom som vi tjejer helst vill få användning av, nämligen lårmusklerna!!

Jag gick sen och kollade in dammen, det som kallas ”sjö” här🙂 där folk paddlade i små trampbåtar jäms med alla ankorna. Kring en 100 människor sysslade med barbecue’s och det osade av hamburgare från alla grillar – medan massvis av ungar lekte och tjoade i en stor lekpark. Själv for jag vidare till Costco och handlade färska grönsaker, champinjoner och frukt. En kompis kom på besök och fick middag med oss ikväll – vi snackar Raw Food Diet och det var dessutom hon som introducerade mig till detta! Som tv-snask hade vi mandlar, valnötter och torkad frukt… Och ja, maken han åt han med och klagade icket!🙂

2 kommentarer leave one →
  1. 27 juli 2008 12:15

    Låter som en trevlig dag. Inlines är inget jag provat (vågar väl inte riktigt). Jag har haft en riktigt härlig Läs helg, solo som jag varit. Kram, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    28 juli 2008 23:58

    Hej! Ja, det hörs ju väldigt jobbigt att dra iväg såå fort.Det där med inlines är nog inget för oss… vi håller oss till stavarna..Det har blivit lite av den varan ett tag.Jag förstår inte det..var iallafall ute igår morse (vi var i skogen 0530.) och plockade hjortron och fick ihop 3kg..man får gå mycket för skogensguld. Ha det så skönt och ta det lite försiktigt på inlinesen..Kram från mamma o pappa.

Kommentera

