Skip to content

Chatsworth Lake…

08 augusti 2008

Jahapp! Idag är det den åttonde i åttonde tvåtusenåtta! Skulle vara bra att ha gjort nåt speciellt idag så man lätt kom ihåg det i framtiden! Lite försent att få en bäbis idag, så att hon/han firar sin födelsedag detta datum, och gå och gifta sig gjorde vi ju redan för fem år sen. Men det är ju fredag iallafall och det är skönt!

…. Okej, det var en grej som jag äntligen gjorde slag i saken av just idag! Skrev ett brev på holländska – och det är inte så lätt längre efter fem år utanför landet! – till min bank i Holland som snart ska kallas ”min gamla” bank istället! Dom har nämligen ändrat och försämrat sååå mycket i Holland sedan jag bodde där. Avgifter på snart allting, även på ett bankkonto! 

Tidigare var det typ bara avgift på att gå på damtoaletter, vilket jag tyckte var konstigt, minns jag. :) I Holland sitter det alltid en tant och tar betalt utanför damernas och när man sen lämnar stället kan man ta sig en karamell från hennes godisskål…  Vilket skitjobb va?!? Här USA är det fortfarande gratis iallafall!🙂🙂

Jag och maken ”lekte semester” igår när vi for och kollade på ett hus till salu en liten bit upp i bergen, i Chatsworth Lake. Bra pris, men inne i huset hittade vi varken badrum eller kök eller ens ett handfat! Mycket att göra innan man kan bo där, med andra ord. Vi ”semestrade” på en bänk utanför bykiosken med varsin Baby Ruth-glasstrut som var himmelskt god i kvällsvärmen. Jajamensan! Detta var andra gången vi hamnade i Chatsworth Lake för att kolla på hus, och vi vill väldigt gärna bo där för det är precis som på landet; stilla, många djur och fåglar och med otroligt vackra berg runt om. En påfågelmamma gick längs vägen med 3-4 små kycklingar som hon varsamt ledde bakom henne och de var så vackra! Ungarna var jättesmå, men hade likväl en plutte-plym på huvudet. Längre upp för backen väntade pappan lätt nervöst… Såg dessutom ett par små fåglar som följdes åt och såg ut som kanariefåglar, alldeles ljusgula…  I’ll say no more: Chatsworth Lake är någonting för mig!!

No comments yet

Kommentera

