Skip to content

Celebrities goes for Wholefoods…

11 augusti 2008

Wholefoods… vad lycklig jag blev när jag först blev introducerad till Wholefoods när jag kom till USA… Dom har allt en vegetarian (och icke-vegare) kan önska! Ja, kanske inte vegetarisk rökt skinka som finns på Albert Heijn i Holland då. Den både smakar och ser ut som skinka så till den milda grad att mina katter borta i Holland lät sig luras och ”stal” från köksbänken när jag inte såg!

De har iallafall alla möjliga varianter på Raw Food som är lika dyrt som det är gott (vad sägs om $15 för tio stycken mini-chokladbollar??) . Jag promenerade ditöver på lunchen och köpte en liten persiko-Kefir, en Raw chocolate cheesecake och Carob-russin på lösvikt. Man måste fylla i ett s.k. PLU-nummer på lösviktspåsen så att kassören vet vad han ska ta betalt för. De har ca 100 olika produkter i sortimentet och varje låda lösvikt har ett fyrsiffrigt nummer på respektive lock. Jag brukar fylla i på bägge sidorna för att de ska slippa vrida och vända; så går det fortare i kassan. Mannen i kassan: ”Thank you for filling out the number!” Jag: ”Yes, of course, I thought everyone did that?!” Mannen i kassan, med ett trött leende: ”No, not everyone does that… Especially not the celebrities!”

Oj! Vilka stressade stackars kändisar, eller är dom bara lata?? Jag satte mig vid borden och avnjöt lite av det jag hade handlat. Men inte kände jag igen nån kändis som handlade lunch, inte! :D  Det finns vissa som skulle vara kul att få träffa här i LA, t.ex. Isabella Scorupco, som också bor i the Valley och är ganska nära granne med Brad Pitt… Hon var intervjuad i Amelia-tidningen som mamma tog med hit i fjol, och där beskrev hon precis vid vilken park hon bodde. Inte svårt att hitta, men jag är ju ingen stalker heller, utan ”träffs vi så träffs vi!”🙂

No comments yet

Kommentera

