Skip to content

Middaxdax!

22 augusti 2008

Bjöd in grannarna på middag igårkväll. Lite senare på kvällskvisten tittade en annan kompis in och fick sig en munsbit eller två hon med. Och det var väldigt uppskattat! När jag inte vet exakt vad folk gillar så brukar jag göra den här (stora) grytan, serverad med ris:

  • 2-3 burkar kokosmjölk
  • 2 påsar Quorn bitar 
  • 1 och 1/2 liter frysta blandade wokgrönsaker med svamp
  • Indisk curryblandning (pulver)
  • salt

Jag steker inte Quorn-bitarna utan låter dem koka med som de är så får de karaktär av mör kyckling. Vi brukar alltid försöka luras att det är kyckling och igår gick en av tre på det! :-)  Nästa gång ska jag testa att blanda i banan och jordnötter på slutet, ungefär som i ”Flygande Jacob”.

Och ja, jag gjorde en efterrätt också på en äppelkaka jag hittade via ICA-kuriren och sjävklart hade jag svensk vaniljsås från IKEA till. Blev smaskens det med!

Imorgonkväll har vi nya middagsgäster så jag måste försöka hitta på nåt gott vegetariskt som icke-vegare också gillar. Och en efterrätt som inte är amerikansk – så inga brownies, inga cupcakes…! Tacksam för tips, ni som har!

No comments yet

Kommentera

