Skip to content

Sovtider

22 augusti 2008

Aah… Det var dax för lunch och på vägen ner till cafeterian träffar jag på två olika personer, en i trappan och den andre i cafeterian, som bägge utbrister exakt samma sak… : ”Petra! Varför ser du så allvarlig ut?” 

Mmmm…svaret är att jag ser inte alls allvarlig ut – jag är dyngtrött! Våra matgäster igår hade det så trevligt att de behagade inte dra sig hemåt förräns vid halvtolv-tiden så vi kom oss inte i säng förräns vid midnatt… Sedan vaknade vi klockan 6.15 imorse; jag vet inte om det var katten, maken eller bygg-gubbarna ute som väckte mig först. Men en katt hade iallafall placerat sig rakt framför ansiktet på mig och stirrade och kurrade… Just det där ihärdiga iakttagandet brukar faktiskt störa min sömn iallafall.🙂 (Och det vet hon nog. ”Hur ska man annars få frukost?!”)

Frågan är: är det bara vi som går och lägger oss på kvällarna nuförtiden och resten av världen stannar uppe sent?! Förutom kompisarna igår så är det tre andra par som vi umgås med ibland som gärna sitter uppe… Kanske är vi rentav gamla!?? För efter att klockan slagit 22 satt då både jag och maken och kämpade för att hålla ögonen öppna…

Och en kul grej! Maken retade mig för boken jag läser (vampyrhistoria lånad av en kompis), men Beezer, han som räddade andungarna i fontänen, såg omslaget när jag var i cafeterian och sa att han har läst den och är nu inne på bok nr. tre! Hans dotter har lånat böckerna till honom och nu har den fjärde boken kommit ut, upplyste han mig om. Japp! Om såpass manliga män som Beezer kan läsa och gilla den så är det då inge större fel på mig som också gillar den här boken! Vilket min man minsann ska få veta om han säger nåt mer om bok eller författare… Jag är mest glad att jag läser, eftersom jag aldrig varit en bokmal! Meyer är väldigt bra på att beskriva saker och ting så att man lätt ser allting framför sig och kommer in i handlingen. Hon är också 73:a och denna hennes första bok hamnade etta på New York Times säljarlista.

2 kommentarer leave one →
  1. Katarina permalink
    23 augusti 2008 01:04

    Hej Petra! Kulkul att du startat blogg – jag är nog inte tillräckligt modig för att blotta mej så, men det är himla kul att andra gör det (nyfiken i en strut tittar gärn ut…)

    Apropå sovtider så är vi bokstavligt talat skitkassa på att komma i säng om kvällarna, så det är nog inte bara dina gäster som blir oförskämt sent kvar under besök… Vet inte vad det är, men det blir liksom bara inte av att vi går hem eller går och lägger oss. Men det är ju inget man blir piggare av, så det är ju inget att eftertrakta. Jobbar hela tiden på att vända på dygnet, men det är svårt, svårt. Kanske extra svårt för att vi frilansar båda två, vi BEHÖVER ju inte gå upp lika tidigt som de som jobbar kontorstid, och då gör vi det ju inte heller. Men jag vet ju att jag mår bättre av att sova tidigare om nätterna, så ambitionen har i alla fall inte dött😉

    Kram kram!
    Katarina

  2. 25 augusti 2008 04:11

    Hej!
    Jag blir riktigt sugen på att läsa ovan nämnda böcker. MEN när jag går in på Adlibris så finns den både på engelska och svenska å den svenska översättningen gör ju att man inte vet vilken bok som avses!! Blir riktigt arg att dom inte kan översätta rätt!!! De engelska böckerna är mycket dyrare därför vill jag nog beställa dom på svenska.
    Jag har sprungit på dina föräldrar 2ggr nu på några dagar å idag på Expo var även din söta mormor med!🙂 Ja, hon är ju för gullig, undrade, ”är det inte Maria!? Hade du inte varit gå lik din mamma hade jag inte känt igen dig.” Hi,hi, ja, det är ju så att jag ÄR lik min mor. Ganska bra ibland!! Storkramen!!

Kommentera

