Skip to content

IKEA plundrat på svensk mat…

24 augusti 2008
tags: , ,

Igår hade jag lite hemlängtan av nåt slag, så hela dagen ville jag åka till IKEA… Mot kvällen blev det äntligen så när jag tog med mig en kompis och for iväg till Burbank. Hon visste inte att det var svenskt, men ja, det diskussionen har jag ju redan haft i veckan!! :) 

Det jag mest ser fram emot är att inhandla svensk mat när jag är där, även om det blev lite köksgrejer, tidningsställ och sånt också igår. Blev superförvånad och besviken när jag gick mot matavdelningen och såg att nästan alla hyllor gapade TOMMA!!!

Nääe, äre några svenskar nu som varit här och hamstrat eller!! Självklart måste det vara så – fanns inget knäckebröd, ingen Kalles kaviar, ingen Västerbottensost, ingen sill, ingen musli, inga chokladbollar, ingen Ekströms marsansås, inget vaniljsocker, inga mintchokladrullar, inga Bilar…. Ah, vad tror dom på IKEA att jag kom hit för egentligen?! Det blev några dajm och dammsugare iallafall. Men nu lär det ju vara svenska augustifester på G som orsakat tomma IKEA-hyllor, eller vad tror ni?!

No comments yet

Kommentera

