Skip to content

Give me one, give me one!

25 augusti 2008

Åå, så gulligt emottagande på jobbet idag! Nä, ingen välkomstkommitte eller så. Bara en liten ekorre som sprang ända fram till mig när jag kom och skulle gå genom entreen i parken. Hon t.o.m. drog i byxbenen och trampade på mina skor, så jag fick ställa ner väskan och ta fram några mandlar till henne och hon blev så glad! Jag fick vara snabb så hon inte skulle hinna hoppa ner i väskan, för ‘there’s no time to loose’ för de här små rackarna ska ni veta!🙂 En tant som just kom ut berättade att hon hade nio av dem samtidigt en gång, samlade framför henne…

Att ekorrar älskar nötter är ju ingen hemlighet. Hemma på gatan har vi ett stort valnötsträd, fast vad det var visste jag inte förrän jag en lördagmorgon hörde ett riktigt konstigt ljud som kom ifrån trädet. Kollade upp och fick massa grönt stänk över mig och bitar av frukt som ramlade ner överallt. Sen såg jag plötsligt massvis av ekorrar som käkade av den äppelliknande frukten, trodde jag, tills jag såg att det var valnötterna inne i frukten de ville åt! Så allt fruktkött bits av och slängs ner genom lövverket, tills de kommer år godbiten: valnöten inne i kärnan.

Jag lovar – det lever om ordentligt när tio ekorrar sitter i ett träd och försöker bända upp valnötskärnor – tur de har starka gaddar!

3 kommentarer leave one →
  1. 25 augusti 2008 11:21

    Vad gulligt, att de vågar komma så nära de små liven. Vi har en ekorre vid stugan på Gotland, men den hoppar mest omkring. Ja, visst är det underligt hur det sitter kvar det där med A-brunnar. Jag har ju hittat på några egna, som FV=framtida vinning… Hopplöst fall… ;-P

  2. 25 augusti 2008 14:54

    Vad härligt att hon är bra nu!!! Riktigt glad blir jag, tack för infon.
    Ang. böckerna, det är inte så lätt som att titta på framsidan på boken, dom har olika utseende i olika länder. Det kan även variera på olika utgåvor. Jag ska ta tag i dom böckerna senare för jag har en hel del böcker jag vill ha nu snarast. Får se hur länge jag kan hålla mig från att ”klicka hem” dom!? Kram, Maria

  3. 26 augusti 2008 14:41

    Hi,hi, visst kommer jag ihåg ”bonn-franskan” å jag behöver inte gissa, jag vet vad det betyder… Nä, dax att sova nu. Kram

Kommentera

