Skip to content

Tågolyckan i San Fernando Valley…

15 september 2008

Det är måndagkväll och nu har journalisterna hunnit intervjua flera av dem som har förlorat en familjemedlem i den tragiska tågolyckan i fredags, där 25 avled och 135 skadades. Jag tycker att jag ser en röd tråd… vet inte om det bara är jag som ser den, men det finns någonting speciellt i deras berättelser. De berättar alla med sorg om en person som var speciell, som var positivt inställd till livet och till sina medmänniskor. Och de visar att de har en tröst i sorgen, att familjemedlemmen de förlorat inte bara har försvunnit utan är i himlen och att de tror att de kommer att få se dem igen en dag.

Just det sista tycker jag är så vackert och hoppfullt, att just detta får ta plats i media. Här i USA är det helt naturligt att ha en tro på Gud och man kan säga det öppet i TV utan att det klipps bort och utan att någon intervjuande journalist fördömer detta på minsta vis. Jag tycker det är underbart.

Olycksplatsen i Chatsworth, alldeles nedanför ett välbekant klätterberg

Olycksplatsen i Chatsworth, alldeles nedanför ett välbekant klätterberg dit jag dragit både mor& far samt kusin, moster & morbror. (Bild lånad från LATimes)

One Comment leave one →
  1. 16 september 2008 12:04

    Nathalie var inte med idag. Men dom sänder från Göteborg imorgon oxå, får se om hon är med då??? Kram

Kommentera

