Skip to content

Host, nys och så vidare…

17 september 2008
tags: ,

Hemma sjuk för tredje dagen i rad! Jag som trodde det var en liten förkylning som skulle gå över på ett par dagar högst! Men det är feber, snuva, halsont, ont i örat, ont i magen… Det sistnämnda trodde jag inte hörde till ”sjukdomsbilden” men fick det bekräftat när jag ringde in till jobbet och pratade med en annan person är tidigare dagar jag ringt in. Gilbert som jobbar där hade samma influensa… Han är en urtrevlig, sympatisk person och jag förstår att han har säkert en stor familj att försörja.

Jag får alltid så dåligt samvete när jag inte är på jobbet… noll betalt får man när man är hemma, alltså inga betalda sjukdagar när man jobbar som temp, men det dåliga samvetet kommer mer av att jag inte brukar vara sjuk! Och att det ofta känns som folk inte tror en när man ringer in…

I Holland brukar dom skicka ut myndighetspersoner som åker till folks hem och kollar upp om dom verkligen behöver vara sjukskrivna. Men där fick jag också full ersättning.  Jag hade en svensk kollega på ICL i Holland som utnyttjade systemet och fick mig att skämmas över att komma från samma land som han! Han var ”sjuk” typ varannan dag så ingen hann kolla upp han!

Iallafall så uppskattar man att vara frisk när man väl får bli det! Feber gör en så svag och orkeslös. Ska tillbaka i horisontalläge nu… seeya!

One Comment leave one →
  1. 17 september 2008 11:41

    Hoppas du kryar på dig snarast! Till dess kan du ju kika in på tv4:as idolsight. Klicka på ”se alla auditions i sin helhet” å sök på hennes namn. (hon gick inte vidare å sa när hon var här att hon blev alldeles för nervös så rösten bar inte) Jag vet ju av erfarenhet att hon sjunger hur bra som helst!! Synd men det var kul att se! Se till att krya på dig!! Här har vi ju i alla fall 80% i sjuklön fr. 2:a dagen första sjukdagen är karensdag= inget betalt.
    Storkramen

Kommentera

