Skip to content

Än så är det tyst och lugnt…

25 september 2008

Som de flesta följer jag en hel del bloggar lite här och var. Och de mest intressanta tycker jag faktiskt är dem som skriver om sina barn. Det händer ju en hel del när man har barn omkring sig! Det minns man ju själv när man var liten. Jag och brorsan skapade väl också en hel del kalabalik, huvudbry och skratt? Och nu, den här lugna tiden innan barn finns med i vår familjebild, vad ska man egentligen skriva om?? Den ena dagen är den andra så lik. För det mesta! Jag undrar om de som har två, tre barn alls minns vad de brukade göra innan de hade ungar i huset?? Jag kommer då inte att minnas nånting, tror jag!

Jag glömmer nog snabbt att igår t.ex. såg vi en DVD-film som maken köpt via Craig’s List, ”Stand By Me”. Den handlar om ett gäng 12-åringar som hajkar iväg längs ett tågspår till den plats där en kille blivit påkörd och dött. Kommer ihåg den tiden själv och mindes att killarna i klassen var lite såna; försökte vara coola och hade liknande funderingar och fantasier.

Jag minns också när jag var 15 och för första gången träffade en liknande amerikan – en trettonårig liten kille på Gothia Cup i Göteborg. Han försökte verkligen spela cool för att impa på mig.. :D Men när jag började prata med killarna i min ålder ifrån Tyskland blev han så sur, att han ordnade en hämnd… Han och hans kompisar for upp till andra våningen och dumpade ut en hink med vatten över de helt oförberedda tyskarna! Vilken syn… Och resten av veckan blev jag ignorerad av den ”stackars” amerikanen, som hade tyckt att jag borde raka mig på armarna också, ”because my sister does that and all other girls too in the States!”. Hah! Gör dom??

One Comment leave one →
  1. 26 september 2008 10:50

    Svar: Rensningen av svampen sparar vi till imorgon. Nu ska vi bara ha en lugn å skön fredagkväll. Hoppas ni får en trevlig helg!!! Kram

Kommentera

