Skip to content

Northridge Hospital

06 oktober 2008

Det här jobbet som Administrator Coordinator som jag påbörjade i fredags är ytterligare ett temp-jobb, så man vet aldrig hur länge de kommer att behöva en. Jag fick höra att killen jag ersatte är 51 år och fick sin andra hjärtattack medan han var på gymmet. Jag tänkte att han borde ju vara sjukskriven minst en månad, men när jag kom på jobbet idag var han där! Väldigt trevlig och sympatiskt person. Han ser ut som Steve Martin, men det vågade jag inte säga till honom… han kanske skulle ta illa upp! Jag misstänker att han jobbar för han inte har råd att vara sjukskriven; det är ju inte samma rättigheter som gäller här i USA som exempelvis i Sverige. Stackarn! (men jag var impad för han frågade om både H&M och IKEA, vetandes att det var svenskt! Wow!)

Så — jag skulle bara få stanna eftermiddagen ut och sen inget mer. Om inte chefen och alla supervisors hade sett hur fint jag hade gjort det på kontoret i fredags! Jag klarar inte av en massa röra (ja en sköterska sa att det såg ut som en grisstia innan, så då kan ni tänka er) så jag började med att organisera lådorna och skåpen. Dom blev tydligen glatt överrraskade att de numera kan öppna en låda och direkt se vad som finns där. Och detta hade också chefen sett, så hon ville att jag skulle komma in imorrn bitti igen och organisera i hennes kontor. Ett kontor som är betydligt större. (Hon påminner förresten om Queen Latifa! Men inte heller det tänker jag säga till någon..!)

Vi får väl se vad det hela leder till, jag är inte orolig, för om detta jobb tar slut hittar jag något nytt igen. Det har jag alltid gjort hittintills. Men vilken känsla att bara köra gatan ner och vips! är jag på jobbet inom 10 minuter! Jag har spenderat en till två timmar i bilen när jag jobbade inne i Los Angeles för ett par år sedan, så jag vet hur otroligt många det är som sitter i bilköer till och från jobbet. This is awesome!!

No comments yet

Kommentera

