Skip to content

Vart flyger våra stackars pengar…?

06 oktober 2008
tags: ,

Såhär brukar det kännas att betala hyran… vi lägger förstås som sig bör här i Staterna alltid en check i ett kuvert och överlämnar till hyresvärden. En gång ritade jag detta på kuvertet, undrar vad hon tänkte då??😀 (psst, hyran för 2 sovrum, 1 vardagsrum, kök och bad kostar runt 7000 kronor).

1

3 kommentarer leave one →
  1. 07 oktober 2008 02:12

    En fråga bara. Har du bytt tilltalsnamn??? Kramen

  2. 07 oktober 2008 13:36

    japp! Finns ingen amerikan som kan uttala Petra (förutom dem som är spansktalande!) och efter första halvåret blev jag less på att höra kommentarer om PET-raa, hur ”gulligt” (de menar hur lustigt!!) det namnet låter. De tänker på ”PET-ra” som om man hette ”HUSDJUR-ra” – hur kul e de…

    När jag säger ”Elisabeth” – absolutely no questions asked no more! Men alla svenskar jag känner här kallar mig Petra… Ja, om man hade fått heta Maria, Sara, eller Anna eller nåt hade det ju vart enkelt. Mitt andranamn Elisabeth låg närmare tillhands även fast jag tycker det är lite långt…

  3. 08 oktober 2008 08:17

    Om man läser tidningarna så verkar det ha flugit bort en hel del pengar på andra sidan atlanten

Kommentera

