Skip to content

HR rep

09 oktober 2008

Fick skjuts av maken till jobbet imorse. Och nu har jag bytt jobb igen, från den ena dagen till den andra! Numera är jag på HR, Human Resources, och härjar i en egen byggnad istället för inne på sjukhuset. Men dock vid samma Northridge sjukhus. Det är faktiskt skönt att slippa se alla sjuka människor i sina salar och slippa sjukhusstanken och må illa av synen och lukterna. Jag hoppas verkligen att jag själv eller nån jag känner slipper ligga så där hjälplös, med andningsmaskin och allt. Hemskt! Men tur att vården finns.

Eftersom jag inte hade bilen idag hoppade jag på bussen efter jobbet, dom kommer varje kvart.  Jag hoppade av halvvägs hem efter bara 5 minuter, för att kolla vad de hade inne på ROSS. ROSS är verkligen en bra butik, så billigt att man har råd att köpa det man känner för. Grejerna kostar bara mellan $9 och $13 dollar per plagg. Glad i hågen traskade jag sen hemåt (orkade inte ta en ny buss) på tio minuter med fem nya klädesplagg, ett par skor och en svart handväska! Fast skorna behövde jag köpa för de jag hade på gjorde för ont att gå i… Och väskan för att bära grejerna i! Hehe, nja inte helt riktigt så. Den jag har köptes 2002 i Holland så efter sex år får man väl kosta på sig en ny för tjugo bucks!?

i hasta pronto !

2 kommentarer leave one →
  1. 10 oktober 2008 06:11

    Självklart får man köpa ny efter så många år! Tänker själv kosta på mig en ny vinterjacka, den jag har köpte jag vintern 01/02 i Handens centrum. Så den har lixom gjort sitt. Gäller bara att hitta nån som passar både i storlek å pris!!?? Kram

  2. 11 oktober 2008 09:04

    Väskor kan man aldrig få för många av, det är svårt att hitta den där optimala väska som har allt.

Kommentera

