Skip to content

Långhelg

16 oktober 2008

Fredagen blir en ledig dag. Jag behövde inte komma in imorgon och jobba, då de kör med ”flex”, men vad det nu innebär begriper jag inte. Men de har en som ska vara ledig så då måste de spara pengar på mig, eftersom jag inte får betalt när jag inte jobbar. Jag blev helt paff, det kändes som ungefär att bli sparkad fast jag inte är det. Jag får komma tillbaka på måndag igen. Men jag känner mig som en stor Looser som inte får jobba, jag har ju precis börjat där och knappt hunnit lära känna folket.

Det är svårt med jobb numera; den amerikanska ekonomin känner väl alla till vid det här laget. Jag vill också ha fast anställning, så man slipper bli hemskickad utan lön såhär, men det är ju så förgjortat svårt att få tag på, såvida man inte känner rätt personer!

Så… jag ska ta chansen att fara och springa uppe i bergen igen, på min gamla vanliga springrunda som jag älskar. Jag är nyfiken på hur mycket som bränts bort i branden?? Det ser svart ut härifrån, så det är ju ett stort område som blivit avbränt. Men jag springer på grusväg, så underlaget är det ingen skillnad på. Nu skulle vi verkligen behöva en dos regn igen som kan rensa upp soten! Det regnade ju för ungefär en vecka sedan, före Santa Ana vindarna startade och före bränderna.

Ha det bra, trevlig helg på er!

One Comment leave one →
  1. 17 oktober 2008 07:44

    Förstår att det måste vara frustrerande!! Hua, å detta landet verkar folk se upp till!!??? Hm, nä tacka vet jag anställningstryggheten här hemma. Må va mycket fel å brister med detta oxå men jämfört med hur ni har det där så ligger vi bra till tycker jag. Hoppas du kunnat njuta av din lediga dag!? Njut av helgen! Kram

Kommentera

