Skip to content

Öppna fönstren

16 oktober 2008

Äntligen kan man öppna fönstren och få in lite luft. Men de är alldeles sotiga från aska.

Det var en vacker blå himmel idag med höga stripmoln, som det blir när det blåser. Det är ingen storm längre och jag ser ingen brandrök härifrån Reseda Avenue, där jag jobbar och bor. Känner doften av rök i luften fortfarande, så jag ger mig inte ut och joggar förrän luften är klar.

Dock har dom bara bemästrat 50% av bränderna, det fortsätter tydligen att brinna uppe i bergen längre bort. De säger att branden startade pga elledning som blåste ner och fattade eld. Sedan blåser det så mycket att branden ”hoppar” över motorvägarna och far vidare i vindens riktning. Vi är glada att vi inte bor i vindriktingen!

Men tänk en fruktansvärd dag: jordbävning OCH bränder OCH 40-gradig hetta på samma gång?? Som väl är har det inte hänt samtidigt, då skulle utryckningsfordonen aldrig hinna med!

Nedan kan ni se vart det brinner just nu och vart jag bor… Jag jobbar alltså nära Reseda och Roscoe…

2 kommentarer leave one →
  1. 16 oktober 2008 04:50

    Skönt att det lugnar ner sig! Får bara hoppas att inte vindarna vänder å ökar i styrka!!! Sköt om dig! Kram

  2. Ulla-Märta permalink
    16 oktober 2008 07:32

    Hejsan Tack o lov att ni får se himlen igen..Ja här är det grått o trist väder.Här ser vi inte den klarblå himlen pg. av regn..och det föredrar man ju istället för rök. Kram så hörs vi

Kommentera

