Skip to content

Här vare skyltat!

19 oktober 2008

Hej, nu var det dax igen för veckans Fototriss och tusen tack för alla fina kommentarer ni gav mig förra trisserna; det värmer som ni vet!🙂

Idag handlar det om skyltar, så jag tog mig en långpromenad och fotograferade det jag såg. Här finns så många skyltar att det är svårt att bara välja tre. Hmm, jag lägger nog ut allihopa så får ni se vilka tre som egentligen var bäst!😀

a

Den här skylten måste man alltid kolla noga, så man inte får en obehaglig överraskning… (jo, den sitter lika högt upp som det ser ut…)

 

rwre

Och om man struntar i den här skylten riskerar man bli inlåst!

 

seffes

Till sist, såhär ser den världsbereste hamburgareskylten ut på hemmaplan:

 

grdgrd

Och allra, allra sist har vi några fler California-skyltar på lager, som fotades idag under min kvällspromenad (klicka på första bilden så kommer resten av sig självt)

– Tack för titten!!

srfsrs

12 kommentarer leave one →
  1. 19 oktober 2008 01:52

    Det var bara vitt där bilderna ska vara….
    Suck, jag som var så nyfiken på den första…
    kramen mig.

    Valley Girl: Nu borde det vara fixat!

  2. 19 oktober 2008 02:44

    Jättefina bilder på skyltar här! Mc Donalds blir dock en favorit för mig den här gången

  3. 19 oktober 2008 04:53

    Fina skyltar allihopa. Mc Donalds blir min favorit.

  4. 19 oktober 2008 06:03

    Sista bilden blir min favorit! Ha det gott!

  5. 19 oktober 2008 06:27

    Den andra bilden gillar jag nog mest…😉

  6. irrhönan permalink
    19 oktober 2008 07:48

    Jag ser inga skyltar alls?

  7. 19 oktober 2008 11:37

    Så fina foton. Första bilden blir min favorit, men alla är bra.🙂
    Ha det gott!

  8. 19 oktober 2008 12:05

    Stort ska det va där borta, fina bilder..

  9. 19 oktober 2008 13:30

    Fina bilder och jag tror att jag tycker bäst om den första.

    /Zippo

  10. 19 oktober 2008 22:53

    Godmorgon på dig.
    Nu såg jag bilderna.
    USA är skyltarnas förlovade land tror jag.
    Men favoritenidag blir nog Mc Donalds.
    Ha det gott i regnet.
    Kramen Synne.

  11. 20 oktober 2008 03:38

    Budskap som på den första har vi här i Malmö också. Och alltid är det några som missar dom och får betala för det.
    Om den sista kan man väl säga: missar man den, så kanske man mår lite bättre.🙂

  12. 20 oktober 2008 12:15

    Finfina bilder. Jag funderar lite på den i mitten. Kanske skulle svenskarna respektera lagar och regler mer om det framgick av alla skyltar vilket straff de möjligen kan drabbas av. Men man kan väl inte påstå att amerikanerna är mer laglydiga…

Kommentera

