Skip to content

Lördagsgott

19 oktober 2008

Idag är det lördag här men igår hade jag ju en egen ”helgdag” att göra saker på. Först for jag ut och sprang uppe där jag brukar springa och jag kände mig väldigt, väldigt liten i jämförelse med de enorma skador branden orsakat. Jag fick en sådan konstig känsla när jag var där, för allt var dött. Hela berg är utbrända, alla tidigare buskar och (torrt) gräs var helt borta och jag såg bara svart och grå aska överallt. Det var alldeles för stort område för att det skulle kunna rymmas på ett foto, men jag har för avsikt att dokumentera det senare i helgen.

Efter att ha hälsat på hos en kompis i Woodland Hills och ätit hennes goda lunchsallad åkte jag vidare till IKEA i Burbank för lite snabb shopping. Blev en lång trasmatta som förmodligen hamnar i köket i ”vårat nya” hus i Simi Valley sen, samt en elljustake att ha i fönstret kring jul!

Och på matavdelningen hade dom verkligen laddat upp! Se nedan

fsrgrggsgssrfs

Just det! Vad gör dessa här hos oss i mitten av oktober?? Det känns ju som Julafton redan! Julmust kan svalka ganska skönt i solen också, och Paradisasken kan man öppna lååångt innan Jul. Visst tror ni mig!?😉

a

4 kommentarer leave one →
  1. 19 oktober 2008 04:08

    WOW!!!
    Julmust, det som är så gott!!!
    Lyckost:O)

    Tusen tack för din kommentar! – det värmer…
    Ja, jag är också övertygad om att detta blir bra, att hon kommer att känna att det är roligt att komma till skolan, när hon får gå till bildläraren först…
    Hon ritar oerhört mycket här hemma, så det vet vi ju är bra…
    Jag har inte värk av något specifikt, men jag äter iaf så GI-likt jag kan och av det mår jag jättebra…
    Just nu är jag inne i en något bättre period, ont har jag, men inte så att jag inte står ut…
    Just nu så orkar jag inte laborera så mycket med annat än att pysla om hemmet och dottern – det får vara så för en period – men tack för dina tips!
    kramiz Kin@
    Ps. jäg lägger dej i min länlista!

  2. 19 oktober 2008 12:29

    Ok, nu förstår jag! Det blir ju lite konstigt när du skriver lördag å datumet är 19:e för det är ju söndag… Men det är väl tidsskillnaden som gör det!!?? Det måste vara härligt med julmust när man är så långt från Sverige. Njut du bara, får se om amerikanarna kan förstå att julmust är bättre än cola!??? Kramen

  3. 19 oktober 2008 15:04

    Tack Kin@ och lycka till med allt!🙂 Kram

  4. 19 oktober 2008 15:09

    Ja, Maria, jag ligger liksom alltid nio timmar efter er… så om jag ska hinna vara med på Fototrissen t.ex. så får jag kolla det efter klockan 15.00 här hos mig på LÖRDAG, då är det ju midnatt hos er…

    Och nu ska jag blogga lite om SÖNdagen, som inte ens är slut här (klockan är 15.09) fast ni är redan inne på måndag i skrivande stund. Hänger du mé?! Så det verkar för er att mina inlägg kommer en dag senare… hihi! Kram!

Kommentera

