Skip to content

Vad gör man inte för en Oreo cookie?

24 oktober 2008
tags: , ,

Äntligen fredag!  Jag köpte ett par kakor från kakförsäljningen som jag nämnde igår. ”All for a good cause”! ;-) Bara tio minuter efter jag kommit tillrätta på HR-avdelningen så kommer en kollega med en massa godsaker doppade i choklad – tydligen hade dom precis plockat fram detta efter att jag hade gått därifrån! Missade det!

Men nu fick jag iallafall tips på skoj godispyssel! Dom hade doppat en Oreo cookie i mjölkchoklad (utom undersidan, annars blir det för mycket) och sen ”limmat” på en vit blomma av vitchoklad, med en brun chokladprick i mitten. Jättefint och gott och kan bli en trevlig liten present! Man kan ju leka med chokladfärgerna också och marmorera lite.

Efter jobbet ska jag till ”Michael’s” (en stor pysselbutik) och kolla efter formar som man kan hälla smält choklad i för att få blommor och annat. Har dessutom en kompis/granne som jobbar där så jag får chansen att kolla in hur det går för henne också…

Ha en smaklig helg!!

One Comment leave one →
  1. 24 oktober 2008 22:15

    Ska se om jag kan fixa några bilder på dom! Just nu sitter dom å äter frukost, sååå söta!!! Dom vaknade 05.45 imorse å då var dom kanske inte riktigt lika söta!!?? Kram

Kommentera

