Skip to content

Film- och boktips!

28 oktober 2008
tags: ,

Det som på måndagkväll skulle bli en ”first hand pre-screening” av en sprillans ny film som får premiär 2009, ”My One and Only” med Renee Zellweger och Kevin Bacon, som jag hade två gratisbiljetter till… och for iväg med en kompis till… blidde en helt annan film som heter ”The Secret Life of Bees” med Dakota Fanning. Denna hade premiär för tio dagar sen och var också gratis, eftersom vi inte kom in på den första!

Jag var först rätt besviken eftersom tjejen jag bjöd med, hmmm, är nog den virrigaste personen jag känner och vi kom inte fram i tid då hon lyckades ta en omväg & senväg till biografen, vilket gjorde att vi hamnade längst bak i en låång biokö… Sen blev jag glad, för det var en riktigt fin film!

Filmen är baserad på en bok som min kompis läste för ett par år sedan, och som hon starkt rekommenderar! Ni som inte sett filmen -se den, för lilltjejen Dakota är såå bra på det hon gör och så söt!🙂

Som grädden på moset kom sen publiken ut som hade sett och poängsatt ”My One and Only”… Jag var ivrig att höra efter hur den filmen var och frågade första bästa person… hon sa att den var så tråkig att hon somnade mitt i, och gav den 4 poäng av 10 i bedömningen som hör till. Inte sevärd, med andra ord, så vi glömmer den! Det kan vara bra att virra till det i trafiken ibland, med andra ord!🙂

No comments yet

Kommentera

