Skip to content

(Ovanligt) konstig dröm inatt…

29 oktober 2008
tags: , ,
Vad betyder det att vara inbjuden på middag på en jättestor restaurang  med en massa folk (långa dukade bord med vita dukar), komma in där tillsammans med dina egna släktingar, och kort därefter upptäcka att vänster sko är borta och du är barfota? Höger sko sitter dock kvar på foten och du märkte absolut ingenting när vänster sko försvann.

Jag hittade ett annat par skor på golvet och gav upp min egen högersko till förmån för dessa fina nätta lågskor med guldbroderi på, som t.o.m. matchade de byxor jag hade på mig. Hade lite dåligt samvete då de inte var mina, men jag ville inte gärna fortsätta gå barfot med ena foten och halta. Dom såg för små ut, men när jag satte dom på mina fötter (storlek 39), så passade dom perfekt.

Men ett tag senare när jag tittade ner på fötterna hade jag plötsligt två olika dojjor på mig, en gammal brun gympadoja och en gammal grå ditto. Dom som jag gick med mot matborden som var mina släktingar, varav en av dem som jag höll min arm om, hade plötsligt främmande ansikten. Ingen av dem var nån jag kände, allraminst nån från min släkt!

Jag tog bort min arm från den nu okända damen, som tidigare hade varit min faster. Jag såg att ett par andra personer som jag inte kände var också konfunderade, för de hade också olika gamla skor på sin fötter. En kuslig stämning spred sig, för mig iallafall.

Ja, vad drömmen betyder vet jag inte just nu. Det kommer nog till mig senare, om inte en läsare kan förklara förstås?? Jag vet bara att det inte är så lätt att bo så långt ifrån Sverige och familjen. Jag längtar egentligen mest till Sverige på sommaren och när nåt speciellt händer i släkten, födelsedagar, middagar, julafton och sånt.

Ha det bra och sov gott inatt! Själv tror jag att jag behöver en springtur efter jobbet, det har inte blivit av sen i lördags…

No comments yet

Kommentera

