Skip to content

Jag hade en gång en dröm…

31 oktober 2008

Ja, inatt drömde jag att jag vaknade på fredagmorgonen den 31 oktober (dvs samma dag som idag) och det hade snöat! Men jag kunde inte njuta av det utan var tvungen att packa resväskorna för att åka tillbaka till… Kalifornien! Med andra ord, den första snön hade just kommit i Umeå och det var det köksfönstret jag såg ut genom, det från Mariehemsvägen 35B, tredje våningen. Jag stirrade länge ut genom fönstret som för att pränta in minnet av Umeå, med vit snö… Tänkte att detta fönster har jag tittat ut genom mången gång i mitt liv. Och vad jobbigt lång resa jag hade framför mig, hur skulle det gå att ta sig hela vägen tillbaks till Los Angeles? Sedan blev jag väckt av maken och två hungriga jamande katter! Och vips! insåg jag att resan var plötsligt över – jag var väldigt snabbt tillbaka i ”Sunny California”!😀

2 kommentarer leave one →
  1. 01 november 2008 00:00

    saknar du årstiderna?
    tar det lång tid att vänja sig vid att det är snölöst i november o liknande? solsken på julafton?
    I Göteborg har det blivit kallt, första rejäla frosten kom nu. Men snö får man ju aldrig i den här stan. den ligger i en timma och blir sen grå sörja.

  2. 03 november 2008 23:12

    Fniss, vilken ”mardröm”:O)

    Det lustiga är att det faktiskt smnöade i fredags, här i Umeå – inga mängder men ändå…

    kramiz

Kommentera

