Skip to content

Dagen D… det var idag, det!

04 november 2008

Så gick det till när vi fick president nr 44! 90% säger att de röstade oberoende av hudfärg, men varför är då typ 90% av alla vita människor ledsna nu och 90% av alla svarta människor superglada? Iallafall att döma av TV-bilderna som kablas ut över USA och förmodligen ut över hela världen också. Så hur ska det bli nu i samhället, ännu mer splittring mellan svarta och vita? För det är det redan, ras-tänkande är nog så påtagligt här. Ska bli intressant att se hur det ska gå nästa fyra år… Kan han fixa ekonomin åtminstone?!

En som var med:

missan-har-lagt-sin-rost

6 kommentarer leave one →
  1. 04 november 2008 23:38

    Kattröstning minsann :o)
    Det var ett bra val! folk kommer nog inse det till slut även om det känns obekvämt och jobbigt för vissa idag.

    Jag tänkte fråga.. när vi svarar på kommentarer på bloggen, jag är van vid att man svarar på samma inlägg som frågan är. jag blir lite förvirrad när jag skriver svar på ett inlägg hos dig och så svarar du hos mig. Men du kanske brukar göra så?
    :o)

  2. Kin@ permalink
    04 november 2008 23:56

    Vilket stöd för folket!

    Mycket bra reflektion, angående vilka som är glada och vilka som är ledsna…
    fast samtidigt,s å väljer ju media vika bilder och HUR de visas…

    har du hälsat på i min wordpressblog?

    ha en bra dag!
    PS. hur måga timmar skijler det och åt vilket håll?

    kramiz Kin@

  3. 05 november 2008 09:00

    Johanna: Hm, ja jag vet inte riktigt vad som gäller, det är många som går in och svarar inne på den andres blogg, vissa svarar på bägge ställena, men bäst vore ju såklart att Följa Tråden där man är! Ok, så nu blir det så för mig hädanefter!🙂

    Kin@, Jag ska kolla senare hos dig när jag är hemma, är på jobbet nu… När klockan är 09.00 här (som just nu) är den 18.00 hos er! QUITE a difference! Jag börjar min dag när eran dag slutar.

    Kram!

  4. 05 november 2008 11:44

    Gött, då säjer vi så! :o)

    Gonatt tänkte jag nästan säja med tanke på svaret om tiden.. vi hörs igen, kram!

  5. Kin@ permalink
    05 november 2008 13:29

    Åh, jösses, så ni har eftermiddag nu, min klocka är 21.27 på datorn:)

    jag sitter och inväntar sömnen – hoppas jag kommer i säng i tid ikväll!!!

    jag burkar svara på inlägg på båda ställena:)

    kramiz

  6. 05 november 2008 13:31

    Hej! Jag sitter o vantar pa att fa lunch jag! Om nagra minuter…. Sov sa gott i Svedala!🙂

Kommentera

