Skip to content

FOTOTRISS – Så här ser det ut där jag är idag

10 november 2008

Söndag och dax för veckans Fototriss som Helena Friberg håller i med stor succé! Nu fick man se hur det såg ut över hela Sverige idag. Kul! Jag har 9 timmars tidsskillnad, men dock håller jag mig till veckans tema som är rubriken.

Det blev tvärmörkt redan klockan fem (pga molnen?) och då ville jag inte gå ut mer för da’n, utan tog mina kort i lägenhetsområdet där jag bor (ser du grannens golfklubbor?):

grannar a

Månsken, moln och palmer:

manljus

Och sista nere vid poolen:

Sista är taget vid den gemensamma poolen:

poolen

20 kommentarer leave one →
  1. 10 november 2008 00:33

    Jag gillade mittbilden bäst. Såg så fräckt vid månen! =) /maria_6909

    Tack maria_6909, ja månljus är lite speciellt!

  2. 10 november 2008 01:06

    Härliga bilder du bjuder på, inte utan att man blir avis🙂 Gillar också andra bilden, fint månljus du fått till! /E-L

    Eva-Lena, tackar! Men jag blir avis på den svenska sommarn oxå, när jag inte har råd att åka!🙂

  3. 10 november 2008 03:11

    Ja, mittbilden är fin. Ser ut som en målning. Och samma måne som jag fångade här i Svedala.

    Som en målning? Tackar, och jag såg ”din” måne också, han var ju väldigt sig lik på bild!!😀

  4. 10 november 2008 04:03

    Där skulle jag inte säga nej tack till att få vara just nu.
    Härliga bilder.
    Kram Synne.

    Tack Synne, och detta var nog första ggn jag tog kort i mörker utan blixt! Ska testa på mera, tror jag…🙂

  5. 10 november 2008 05:07

    Bild två är helt underbar!

    Kul att du gillar den imsy!

  6. 10 november 2008 05:08

    Jättefin triss – trean är min favorit! Man blir inget avundsjuk när man ser dina bilder (pool..).Här är grått..Ha en fin dag// Eva

    Tack Eva, färgerna blev så varma, men jag lovar att poolvattnet är kallt numera!

  7. 10 november 2008 05:10

    Jag älskar USA och att det är så oändligt stor skillnad på alla stater. Jag gillar nog också bilden på månen bäst.

    You go Valley Girl!
    🙂

    Thank you, thank you!🙂 Ja, att det är stor skillnad på staterna stämmer bra! Kolla in Oklahoma t.ex, mer öde än… Norrland!😉

  8. 10 november 2008 11:31

    Jag ”går mot strömmen” å gillar första bilden mest å då är det färgen på himlen som faller mig i smaken.🙂 Kramen

    Tack Bokmalen, det var faktiskt min makes favvo oxå!🙂

  9. 10 november 2008 14:31

    Du verkar ha det riktigt mysigt där du bor! Kul att få se hur du har det på andra sidan!🙂

    Jag gillade tvåan bäst, btw!
    ha det gott därborta!

    Hej Jo,
    Ja, vi gillar det här området så länge vi bara hyr, tills vi hittar ett hus med tomt!

  10. 10 november 2008 15:10

    Vilken härlig färg på himlen i första bilden. Men bild nummer två blir nog min favorit…

    Tack för kommentaren, Anna! Jag var ute i sista minuten innan himlen blev svart… solnedgången händer så fort här, precis som i Grekland! (samma breddgrader)

  11. 10 november 2008 22:54

    Härliga bilder. Jag skulle inte ha något emot att vara där du är just nu…*ler*
    /aw, som dricker sitt morgonkaffe.

  12. 11 november 2008 04:14

    Fina bilder. Jag gillade ettan bäst😉

  13. Sara permalink
    11 november 2008 10:42

    Jag gillar verkligen ettan! Du har verkligen fångat kontraster i färgerna sådär så man bara vill krypa in i bilden. MYYS!

    Tack Sara! Visst känner du igen dig? – vi bor ju fortfarande på samma ställe sen vi hamnade i Kalifornien! Kram!

  14. 12 november 2008 07:37

    Fina bilder! Det ser ut som om månen ligger i bomull🙂

    Huset på bilderna påminner mig oerhört mycket om huset i tv-serien Melrose Place. Är det där du bor😉

    Ha det gott!

    haha, Melrose Place!😀 Lustigt nog så var det det första som föregående bloggare Sara sa när hon kom hit och hälsade på! Jag har glömt hur MP såg ut… men om du ser ”Mer om mig” så är DET fotot iaf från Melrose Place ute på gatan!!

  15. 12 november 2008 15:38

    Jag gillar verkligen din andra bild, den är jätteskön.🙂

  16. 12 november 2008 16:03

    Så fint det ser ut med den mörka blå kvällshimlen…och månen…och palmerna. Det ser inte dumt ut alls. Kul att du tittade in hos mig så man få se att det är inte alla som går och travar i det novembergrå Sverige. Ha det bra.

  17. 13 november 2008 06:06

    Vad världen är lite när man får se bilder från Californien. Jag har varit 1983 när jag hälsade på en dotter som jobbade som aupair. Fina bilder du har tagit. Anita

    Tack Anita, undrar hur mycket som har ändrats sen du och din dotter var här! MASSOR, kan jag tänka mig – den stora jordbävningen hände ju 1994, nio år efteråt… Men då var inte jag här, men folk pratar alltid om det.

  18. 15 november 2008 09:20

    Fina bilder, kul att se från en annan del av världen. Gillar alla tre bilderna!

  19. 15 november 2008 09:21

    jag gillar poolerna bäst
    skulle inte tacka nej till ett bad
    här där jag är finns det bara snö o slask idag

Trackbacks

  1. Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag (del 2) « Valley Girl

Kommentera

