Skip to content

Fototriss – Skräp och Sopor!

16 november 2008

Veckans fototriss är skräp & sopor: Vilken grej, för det enda jag har sett idag är faktiskt skräp och sotpartiklar flygande omkring överallt pga brandstormar runtomkring där vi bor.

poolen-full-med-skrap

Vår annars fina pool nu full med skräp och partiklar efter nattens brandstorm

soptunna

Skylt som blev brandoffer och lämpliggjordes för soptunnan intill!

skrap-i-brevladan

Till sist en helt annans sorts ”skräp”: Detta kallar jag Skräp direkt från brevlådan! Stora reklamdröser kommer varje måndag, så en dag la jag ut allt för ett foto innan jag slängde det! (P.S. min katt ville vara med i stjärnglansen idag!🙂 )

29 kommentarer leave one →
  1. 16 november 2008 01:00

    Vilken söt katt😀
    Hon ser ut att trivas på bilden.

    Dina efter brand bilder är vackra i sig, trots att de fört med sig så mycket sorg och elände.
    Men det får bli bilden med katten.
    Kramen Synne.

    Hoppas det är bra med er där borta nu.

  2. 16 november 2008 01:07

    Första bilden på poolen gillade jag bäst!
    Ha det bra!

  3. 16 november 2008 01:09

    Fy, vad läskigt med alla bränderna! Jag skulle vara skiträdd!
    Hittade kissen någon billig kattmat kanske? /Anette

    Ja, jag var allt lite rädd när jag kollade ut på lördagsmorronen. På med tv:n för att kolla hur elden spred sig, sen blev jag lugnare tills strömmen slogs av… inte kul! Visst ser hon fundersam ut, katten?🙂

  4. 16 november 2008 01:22

    Kul med små historier kring bilderna! Jag tycker bäst om nr 1 för den väcker så mångar tankar …. spännande komposition! Sen är ju katten också himla söt!!!

    Ha en bra vecka!

  5. Kin@ permalink
    16 november 2008 01:41

    Fiffigt, med reklam bilden:)
    Men ni är ok, iaf?

    Mvh Kin@

    ja, jag hade först glömt bort att jag fotat ofrivilligt skräp! Jo, vi är ok, håller oss inomhus och har täppt igen alla springor vid fönster och dörrar… Jag lider med dem som måste evakuera och som förlorat sina hus, bara en mil härifrån. Himlen är då grå idag med, det brinner fortfarande med andra ord..

  6. 16 november 2008 01:53

    Ännu fler talande skräpbilder. Vackra trots bedrövelsen de uppkommit ur. Jag gillar den med reklamen för vem katten trivs med den om inte katten😉
    Kramis

  7. 16 november 2008 02:03

    Oj, så mycket reklam! Fiffigt, som sagt. :o)

  8. 16 november 2008 02:23

    Oj, vilken dramatik. Ja den där poolen lockar inte idag i alla fall! =) Gillar katten med pappret. Kan riktigt se framför mig hur sugen den är på att trullsa ihop allt.

  9. 16 november 2008 02:27

    Oj det låter inte så roligt med bränder, bilden på katten och reklamen blev favorit.

    //annette

  10. irrhönan permalink
    16 november 2008 02:29

    Haha, sista bilden får mig att känna tacksamhet över min lilla ”reklam, nej tack” skylt på brevlådan…🙂

  11. 16 november 2008 02:31

    Ja det kan man verkligen kalla skräp, må väl

  12. 16 november 2008 03:04

    Sista bilden blir min favorit, verkligen onödigt skräp i mitt tycke.

  13. 16 november 2008 03:07

    Lite otäcka bilder! Hur går det för er i brandens spår?? hoppas ni klarar er bra!! Men bra tolkat och bild 1 vinner mitt hjärta idag!! Må gott!

    Ja, det kändes som att komma ut i nån slags ”Domedag” på lördagsmorgonen, med aska överallt och alldeles för sotig luft för att kunna andas. Lyckligtvis har inte elden hoppat hit, ja den hoppar ju till nya områden när glöd flyger omkring i luften/blåsvädret!

  14. 16 november 2008 04:29

    Läskigt med bränderna…
    Jag håller med dig om att reklam mest är skräp! Vi slipper det mesta för vi har en skylt på brevlådan.

    Jag hade gärna satt upp en sån lapp på brevlådan, fast då sa min man att då får vi inte ”PennySaver”-tidningen… hehe (en gratis annonstidning).

  15. 16 november 2008 04:31

    Vad hemskt med branden! Trots det så gillar dina bilder. Poolen blir favoriten. Hoppas ni klarar er i brandens spår.

  16. 16 november 2008 07:58

    reklamskräpet kommer vi inte ifrån, katten verkar trivas där.

  17. 16 november 2008 08:13

    Hejsan!
    Härliga foton av skräp jodå det är tjocka reklam packar som kommer i tidningen på söndagarna.
    Ha en fortsatt fin eftermiddag!

  18. 16 november 2008 08:27

    Det är otäckt det där med bränderna. Hoppas ni inte har drabbats så hårt av dem. Fina bilder alla tre och det där med reklam… ja, det kommer man inte undan även om man säger ifrån. Kul idé av dig att lägga ut allt och fota.🙂

    Tack, ja katten verkade tycka jag var lite galen som la ut hela reklamskörden på golvet..!

  19. 16 november 2008 08:56

    Jag fastnade för bilden från poolen så den blir min favorit idag! =)
    Hur har det gått efter branden? /maria_6909

  20. 16 november 2008 10:12

    Parken stängd på natten… Skyltbilden är verkligen toppen.
    I Sverige har vi algblomning, i Amerika har ni sot i poolen. Var sjutton ska man bada?
    Hoppas bränderna är snälla mot er.

    ja, var sjutton ska man bada?? Som man ser i mitt inlägg under fototrissen, så kan man inte ens bada i badkaret – fullt med aska och sot där också!!😉

  21. 16 november 2008 11:44

    Alla bilderna är så bra! Men den i mitten gillar jag mest.

  22. 16 november 2008 12:54

    Vilka drivor med reklam! Det blir man verkligen träött på. Katten var söt, dock.

  23. 16 november 2008 14:11

    Med en sådan härlig pool i närheten känns lite skräp en dag ganska oväsentligt.

    Reklamutbudet är lika var vi än bor tydligen.

    /Avsändare Margareta

  24. 16 november 2008 14:17

    Skräp i brevlådan, ja du det får man massor och i bassänger finns det en massa skit.
    Den får min etta här:-)
    ha de gott

  25. 16 november 2008 14:59

    Usch det ser inte så inbjudande ut att bada i den poolen…

  26. 17 november 2008 04:16

    Tänker på er där borta i brandhettan. Min favorit blir bild nr 3 på den söta katten och all onödig reklam. =) / helen _3131

  27. 17 november 2008 04:35

    Sista bilden tyckte jag bäst om, vi får också mycket reklam hos oss.
    Här i Jämtland här snön kommit, få se om den blir kvar.
    Ha det så gott. // Nettan

  28. Kin@ permalink
    18 november 2008 00:15

    Hur har ni det?
    Hoppas allt är ok!

    Kin@

  29. 18 november 2008 04:00

    Ja det är otroligt vad med reklam det kommer i brevlådan. Skippade man den skulle man väl spara en hel skog.🙂

Kommentera

