Skip to content

Å efter middan for vi hem och sov!

19 november 2008

Efter en härlig springtur for jag och maken iväg med bilen till Chase Auto Wrecking i Sun Valley, för att få startkabeln utbytt. Av nån anledning är det alltid så varmt där, så jag promenerade ut från området för att få skugga under ett träd. Eftersom jag hade extremt lite att göra så tog jag fram kameran:

a

brand-15-nov-2008-036

a\\

Genast kom en storvuxen kvinna och domderade att här fick jag minsann inte uppehålla mig, än mindre ta kort!! Jag ursäktade mig så snällt och hon vände på klacken. Sen tänkte jag, att nää nu berättar jag att jag faktiskt inte visste, för jag inte är härifrån, och gjorde det. Hon kom tillbaka och frågade om jag är turist, och jag förklarade att jag bott här i tre år (snart fyra) men att i Europa har jag aldrig mött såna här regler…

Hon sa, med något ursäktande ton, att här i LA måste man vara hård för man vet aldrig vem man har att göra med. I’ve been to places allover the U.S. where it is not this way, where people are laid back and taking it slow… I like that, but this is the way it is here, especially since 9/11 and threats of terrorist attacks”, förklarade den storväxta manliga kvinnan och tillade medan hon svepte bakåt med armen: This plant supports the whole Sun Valley with electricity…”.

OK, då fattar jag… Det såg läckert ut och mitt nästa foto hade faktiskt varit själva elverket för det var riktigt mäktigt, inte alls som dem jag sett i Svedala… Inte samma proportioner! Ja, så nu får ni alltså inte se det.:/

tomat

Det visade sig att dom inte hann byta ut startkabeln samma eftermiddag, för det är så tajt inne i motorutrymmet att dom måste typ ”OPERERA” ut den gamla startkabeln och sen in med den nya! Så det skulle bli för tidskrävande för idag.

Utsvultna som vi var for till Hometown Buffet, för ett ”all you can eat smorgasbord”, hihi!  Jag tog mamma och pappa dit också när de var här i fjol. Runt väggarna inne på alla Hometown Buffet-restauranger har dom inramade målningar/teckningar av Norman Rockwell. Dom är hur mysiga som helst! Rockwell föddes 1894 och illustrerade amerikanska vardagssituationer fram tills han dog 1978 med en oavslutad målning i stafflit. ”His now nostalgic paintings and illustrations continue to live on in American history, depicting decades of pleasantry and pain.”

Jag håller med om nostalgin! Många av målningarna har dessutom humor. Se några exempel här nedan (klicka för större bild):

a

Norman Rockwell

No comments yet

Kommentera

