Skip to content

Filmer, mera filmer!

20 november 2008

Maken har börjat samla filmer. Han hittar dem superbilligt på Craig’s list, far ut och kommer sen hem med hur många som helst. Här har vi en hel låda med filmer att titta på – och som jag lagt i bokstavsordning! Våran gemensamma absoluta favorit är den fjärde filmen i lådan – GROUNDHOG DAY med Bill Murphy! Vi tröttnar aldrig på den och skrattar gott varje gång.

Dessutom gillar vi verklighetsbaserade filmer, och igår såg vi EVELYN, om hur en far i Irland på 50-talet kämpade för att få tillbaka sina barn och fick först ändra…. nä, berättar inte mer här, dock fin film och sevärd! Pierce Brosnan spelar pappan och den lilla dottern är både jättesöt och jätteduktig!

a-p

s-w

Nedan syns det svenska DVD-sortimentet, plus Skärdgårdsdoktorn, Emil i Lönneberga och Pippi-filmerna förstås. Nästa gång jag är i Sverige tänkte jag pilla fram detta inlägg så jag exempelvis vet vilka Wallander-filmer som ska tillföras!🙂

P.S. Finns det nån som minns”Ingen kan älska som vi? Vilken lycka det var att vara tonåring i samma stad som den manlige huvudrollsinnehavaren och spana in honom på café Escarol! Nu bor jag visst i samma stad som den kvinnliga skådisen, om än inte i samma lyxiga område som hon förstås. Hon, Isabella Scorupco, är dock lika vacker som alltid!

svenska-filmer

2 kommentarer leave one →
  1. 20 november 2008 23:37

    Det hade kunnat vara ett foto på mina svenska filmer! Gud bodde du i samma stad som ”håkan” (visst hette han så i filmen)?? lyllo dig!! jag fick nöja mig med en affisch på väggen😦

    Ah, kul att du känner igen dig! Ja, det var Håkan Lindberg han hette i verkligheten, han fick en HIMLA massa uppmärksamhet efter att filmen kom ut. Men sen försvann han bara, antingen till vyschan eller till Stockholm?? Förresten skulle det vara jätteskoj att se vilka svenska filmer du har i ditt sortiment!🙂

  2. 24 november 2008 03:21

    Din filmhylla påminner om min egen, såg många favoriter där. ”Ingen kan älska som vi” kom man ju ihåg, -88 kom den… och han var ju snygg… tyckte jag då… haha…

Kommentera

