Skip to content

Fredag eftermiddag knackar det på dörren

21 november 2008

Jag kom precis hem och skulle börja vispa ihop min carobshake, när jag hörde en bestämd knackning på dörren. Jag öppnade och där stod – två sheriffer! Jag blev knäsvag bara av se dom, för här i USA är dom HÅRDA! MIn första tanke var – har jag gjort nånting!!?!?!

Hehehe…. Nä, såklart att jag inte brutit mot lagen, de kom för att ställa frågor om min granne. Det är en tjej som bott mittöver som bråkade och skrek ofta. Precis som nån kan stråla av glädje och energi, så var hon tvärtom och hade bara negativa vibbar (men det handlar inte om depression eller så!) Hon hade en svart pojkvän som kom över ibland.

I lördags när vi stötte på henne på parkeringen sa jag till min man – att den tjejen hon har så mycket negativ energi att hon måste ha gjort åtminstone nåt illegalt för att bli så där, och han höll med. Igår var sista dagen jag såg henne och även om jag tyckte det var konstigt att hon flyttade ut mitt i månaden, så var det skönt att slippa hennes mörka moln!

Hmm, dom där sherifferna märkte att jag var nervös… Den ena flinade ju! Pinsamt! Jag visade dom till hennes parkering för att se om hon hade bilen kvar här. Dom frågade om jag sett några barn med henne, men det minns jag inte att jag sett. Så det är barn inblandade, det bådar aldrig gott!

Ja det var ännu en erfarenhet med lagens långa arm. Undrar om jag alltid ska behöva vara så nervös!?🙂

One Comment leave one →
  1. 22 november 2008 02:39

    haha, ja det blir ju att man erkänner vad som helst på löpande band för att man blir nervis :o)

Kommentera

