Skip to content

Oväntat telefonsamtal

26 november 2008
tags: ,

Mitt i dagens regnrusk så kom plötsligt en solglimt!

SolglimtNämligen ett nytt vikariat på gamla jobbet som dessutom betalar jättebra!! Ja, så länge som jag bor i LA så återvänder jag tydligen alltid till ”brottsplatsen”; det största försäkringsbolaget här. Men det är bra där, jag känner mig så hemma och jag var den första dom tänkte på när vikariatet blev ledigt. Inga konstiga regler om att man inte får komma in på jobbet 10 minuter tidigare eller att man inte får poppa popcorn i micron.

Själv har jag varit hemma i en vecka nu från min tidigare tjänst (där de förutom strikta regler har två läger av elaka skvallrisar och de andra som mår dåligt) så det passar superbra att få börja på måndag!! Nu kan jag släppa min oro… och får mer tid till att hitta det jobb jag verkligen vill ha.

Nu ska jag ut och springa, för nu har solen faktiskt spruckit fram utomhus också!!🙂

6 kommentarer leave one →
  1. 26 november 2008 13:56

    Grattis till vikariatet… hoppas att det blir lika bra denna gång som det verkat vara förra gången.

  2. Kin@ permalink
    26 november 2008 13:56

    Grattis till dej!
    Vad roligt!

    Man ska få må bra på sitt jobb!

    kramiz

  3. 26 november 2008 20:37

    Tack, Xenite och Kin@!
    Det verkar ju som bekant finnas en mening med allt som händer. Om man inte får uppleva det negativa så uppskattar man inte det som faktiskt är bra!! Och så har jag ju ”mina” halvtama små ekorrar där… se Djur-fotona!😉

  4. Marianne permalink
    26 november 2008 22:06

    Som sagt ”Efter regn kommer solsken”:) grattis till jobbet och för att du slapp ut ur en besvärlig situation.
    Kram

    Tack Marianne, och idag var det verkligen både metaforiskt och verklighet, det där med sol efter regn! Det var inte hälsosamt att jobba där jag var tidigare.
    Kram tillbaka!

  5. 27 november 2008 03:21

    vad skönt och kul för dig!

    jag funderar att säja upp mig på stående fot. mitt jobb blir bara värre och värre. lönen är kattpiss så det blir knappt nån skillnad om jag skulle gå på a-kassa.

    Hej Johanna! Hmm, om jag vore du, så länge du inte blir trakasserad eller liknande förstås, skulle jag stå ut tills jag hittade ett annat bättre jobb. Alltså söka, söka, söka under tiden… Eller kolla om det finns nåt annat inom samma företag?? Sen när du hittar ett nytt jobb säger du bara ”Good Bye!” Jag vet inte, det gäller ju att väga fördelar mot nackdelar hela tiden… i mitt fall var det rent hemskt hur de behandlade mig och de var väldigt elaka även mot tidigare vikarier/Temps, t.ex. tvingade dem att vänta utanför tills klockan slagit 08.30 exakt. För dem var det ingenting som dög! Hoppas verkligen inte att det är så för dig!!
    Kram!

  6. 28 november 2008 03:15

    nej det är inga trakasserier, men som ny får man inte komma med förslag på ändringar på allt från hur jobbet sköts och hur man jobbar ihop och liknande, ”dom har ju alltid gjort så här och det har alltid fungerat”
    det är hemskt tröttsamt och påfrestande för jag känner varje dag att jag inte vill gå till jobbet o så kan jag inte ha det.
    jag söker nytt konstant och hela tiden men det är jävligt ont om jobb nu när dom varslar folk som spön i backen, o typ hälften av alla på volvo. gbg är under isen.

    Jag fattar precis hur du känner det! Det är inte som det glada 80-talet (som man aldrig fick vara med om själv) när Sverige t.o.m. tog in arbetskraft från andra länder! Ja hur lätt är det när det är minst 600 sökande på varje litet jobb som annonseras. Man ska känna nån, nuförtiden… Lycka till iallafall. Tror inte det bara kan vara du som mår dåligt där, om dom är så emot förändringar.

Kommentera

