Skip to content

Thanksgiving – Vad är du tacksam över?

27 november 2008

Thanksgiving… Vi åt middag hemma hos M-L i Thousand Oaks. Hennes barn hade en massa kompisar över så vi var 11 personer runt matbordet. Vi ombads nämna vad vi var tacksamma över och en svensk sa att han var tacksam över att vara i Kalifornien tack vare värmen och få slippa skotta snö!🙂

När det blev min tur var jag tvungen att säga samma sak, att just nu är jag, förutom tacksamhet över min familj, min man och vänner, också tacksam över att slippa halka runt i kyla och snö och ha det mörkt redan klockan tre…

Jag hade ju kollat in webbkameror över Sverige imorse vid sexsnåret och då var det redan mörkt i större delen av Sverige, alltså klockan 15.00. Jag som alltid älskat att motionsspringa, är väldigt tacksam för att jag numera kan springa (i shorts) året om utan att frysa!😀

Efter middagen satte vi oss i varsin IKEA-stol framför brasan. Det var – med våra kroppars mått mätt – riktigt kallt ute så det var riktigt skönt att sitta där i värmen och prata lite svenska om dittan och dattan och allt däremellan!

Tack M-L för en trevlig kväll!!

Öppen spis

3 kommentarer leave one →
  1. Kin@ permalink
    28 november 2008 01:06

    Jag är nog tacksam över att vi i familjen ialla fall har varandra, trots att det är och har varit jobbigt ett bra tag…
    Att vi har mat på bordet och kläder på kroppen, jobb att gå till…

    Jag skule nog inte klara mej utan snön:)

    kramiz

  2. 28 november 2008 10:08

    Ja, det finns otroligt mycket att vara tacksam över! Det finns en hymn (psalm) som jag lärt mig som går så här (klicka så kommer hela sången):

    ”Count your blessings, name them one by one… And it will surprise you what the Lord hath done!”

    Den hjälper en att få rätt perspektiv!🙂 Å ena sidan har jag hemlängtan till Sverige och familjen, men eftersom jag inte kan åka måste jag vara tacksam över andra grejer, såsom värmen, internet, mat i kylskåpet och en massa andra saker!

    Kramkram!

  3. 28 november 2008 11:01

    Tro det eller ej men jag är otroligt tacksam för snön!! När det kommer nån… Nu är den ju påväg bort igen. Sen förståss familjen å Marcus familj som är sååå gullig å fin. Jag ser fram emot ”uppesittarkvällen” med dom. Julafton ska vi vara hos min far med brors famlij å sen den 27 kommer mor upp. Nu är det filmdax, Kung Fu Panda!! Kramen

    Åå, vad kul julafton ni ska få med barnen!! Ja, julafton så SKA man ju ha både snö och barn, tycker jag! Vi får väl åka upp till ”fjällen” ett par timmar härifrån till Lake Arrowhead för den riktiga julkänslan?? Kram!

Kommentera

