Skip to content

Happy Friday

28 november 2008

Springturen idag, fredag, gick underbart lätt så jag sprang en större runda på ca 7 km. När det är en holiday och de flesta är lediga blir det så lugnt och skönt ute på gatorna, knappt nån trafik eller människor i farten. Luften var fräsch och solen värmde bara sådär lite lagom skönt, endast 17 grader varmt. Önskar att det alltid var såhär!!🙂

Tänk vilken skillnad mot för den morgon för bara två veckor sedan då jag vaknade upp till brandstormar och kaos, då luften var grå och fylld av aska. Allt det har regnat bort nu och rensat luften. Skillnaden är som natt och dag!

a

P.S. Den riktiga benämningen på just denna fredag, dagen efter Thanksgiving, är ”Black Friday” och jag fick lära mig igår att det beror på att det är årets största försäljningsdag för affärerna, så deras försäljningsvinst står i svarta siffror och inte i röda! Jag undviker allt sånt och fick en ”Happy Friday” istället!

2 kommentarer leave one →
  1. Kin@ permalink
    29 november 2008 01:16

    Lyckans ost!

    Jag är stel som en pinne idag, efter min vattengympa igår…

    Vi ska adventspynta idag:)

    Trevlig helg!

    Kramiz

    Jag känner mig stel efter roddningen, brukar köra en sväng på roddmaskinen så jag får hoppa över en dag tror jag… Lycka till med pyntningen, visst visar du sen hur vackert det blir??🙂 Jag ska också fram med resten ikväll. Nu ska vi ut och kolla på hus och tomter – inte tomtar!!😉
    Kram!

  2. 29 november 2008 07:29

    Läste på aftonbladet att en i personalen på Wal-mart i New York blev nermejjad av folmassan som skulle in å ”fynda”!! Hua, å tydligen är det samtidigt ”en spendera inga pengar dag”, som jag är med och joinar… Kramen

    Ja, jag hörde det igår…Usch, tur att vi håller oss borta från allt sånt! Vi kör också med ”spendera inga pengar” just nu!! Jag försöker spendera kalorier istället, m.a.o. dem som sitter på låren… hehe
    Kram!

Kommentera

