Skip to content

En lycklig vovve

01 december 2008

Jag måste bara berätta om min lilla kompis som jag träffade i lördags, när vi åkte runt och kollade på hus! Snoop heter han och jag som trodde mitt hjärta bara klappade för katter hade fel! Först stod han bara och skällde på mig när jag kom ner för backen… Här tillsammans med bästa kompisen:

a

Backen

Sen

När han kom närmare och insåg att jag var en snäll person, satte han sig sonika mellan mina fötter och trivdes! Det var svårt att fånga honom på bild, för då ville han bara komma fram och pussas! Men här är han, lilla söta Snoop, 7 år gammal vovve. Ser ni hans varma ögon?

Snoop

Sen

Efter vi hade lämnat jyckarna, körde vi förbi en av de största Bougainvilleas jag har sett (förutom i Grekland då), denna klättrade långt upp efter trädet. Stängslet, eller vad man ska kalla det, är en avskiljning där man får rida hästar:

Bougainvillea

a

Hope u like it! Det var lite väl somrigt för dagen innan första Advent, men det är också varmare än normalt för denna årstid. Ha det!!🙂

7 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    02 december 2008 12:46

    Hejsan! Ja nog förstår jag att man kan smälta inför en sådan blick..Kul att Du fick klappa hunden Otroligt vackra bilder du har tagit.Det är bara att njuta..Kram.

  2. Kin@ permalink
    02 december 2008 21:11

    Jättefin vovve.
    En av mina har precis samma blick…

    Inte dåligt med varma, härliga bilder, när snön yr här borta:)

    kramiz

    Kin@, du som kan mycket om hundar, vad heter den här rasen?🙂

  3. 02 december 2008 23:43

    Jag är en ”tjej med katt” som det heter, men hundar gillar jag mycket också. Träffade en 6 månaders rottweiler nyligen som var så himla söt och rolig, då klappar hjärtat lite extra.

  4. 03 december 2008 02:54

    Supersöt hund!! En fråga kommer till mig, Är det möjligt att få nån julkänsla mitt i sommarvärmen??? Här har det snöat inatt å på förmiddagen så vi håller tummarna att vi får en vit jul i år… Kramen

  5. 03 december 2008 07:13

    Näää jag får knappt nån julkänsla! Fast på sätt och vis skaffar jag mig en ”ny” sorts julkänsla, tänk när anledningen till Julen föddes så hade dom ju ingen snö där heller! Det såg nog ut ungefär som här med kalla nätter och varma dagar…torra landskap och palmer…. ;D

    Önskar att jag hade mitt svenska julpynt här!! Varför har jag inte tänkt på att få det hit?! Jag måste tillverka egna tomtar, så det blir svenskt så att säga… IKEA har inte så mycket.

    Kram!

  6. 04 december 2008 15:13

    Vilken sötnos!

    Ja, de flesta lösgående hundar är så trevliga… lagom aktiverade men hungriga… :./

    Ja, det känns lite avlägset med prunkade blomster… även om vi bara har frost och halt.

  7. 04 december 2008 18:42

    Oj, tack för den fina kommentaren!

    Ja, bloggen är min ventil… utan den tror jag att jag bara skulle ligga och gråta hela livet… allt måste ju ut… på något sätt…

    Det är aldrig roligt att inte få behålla sina barn på jorden… men det är nog sant… man kan förstå andra på ett helt annat sätt… och det måste ju vara värt någonting!

    Tack för att du förstår att det inte är klart än, jag har gått en bit men har mycket kvar… .många som kommenterar tror att arbetet är klart… men jag är mitt i det.

    Så tack, och du får gärna komma tillbaka på besök! Butiken är alltid öppen ;.)

Kommentera

