Skip to content

”å vi rullar, vi rullar, vi rullar, vi rullar….”

05 december 2008

Ikväll var jag helt oförberedd när stolen min började röra sig fram och tillbaka… hade den haft hjul hade jag nog rullat åt sidan… Jordplattorna kände visst för att justera till sig ikväll och det höll inte på så värst länge. Men jag fick ändå för mig att det stod nån bakom mig och skakade om min stol, precis så kändes det. Inte alls lika läskigt som 29 juli i år!

Ska kolla vad det var på skalan, det här var ju en liten rullande jordbävning… ett ögonblick… 2,2 enligt Richterskalan och epicentrum var 15 mil härifrån, ute i ”no mans land”… å det kändes ända till min hjullösa IKEA-stoll! Tur att maken var med mig och satt i samma rum och identifierade ”Earthquake!” medetsamma!🙂

Vi bor vid (A) och denna jordbävning skedde vid (B) = In the middle of nowhere!

Vi bor vid (A) och denna jordbävning skedde vid (B) = In the middle of nowhere!

3 kommentarer leave one →
  1. 06 december 2008 01:11

    men vilken dramatik du har i vardagen! :o)
    läskigt om det hade varit närmare. det sker ganska ofta jordbävningar hos er där?

  2. 06 december 2008 11:12

    Hua, så hemskt!! Tur att du slapp va ensam! Kramen

  3. Ulla-Märta permalink
    07 december 2008 07:53

    Oj, Tur att det inte var en större jordbävning..och hoppas att det inte blir flera..JA ingen kan göra nåt åt det ändå.”.hare” gott

Kommentera

