Skip to content

Fototriss – Siffror

06 december 2008

Idag var det dags för siffror i veckans fototrissutmaning! Jag hade inga sifferfoton på lager, så jag grabbade min lilla kamera och så ska ni får se vilka vardagssiffror som omger mig:

Vardagssiffror i amerikanskt format

Vardagssiffror i amerikanskt format

a

“Vilken lucka ska man öppna idag…?” Tja, samma nummer hver gang! Full med reklam som vanligt!

“Hmm… vilken lucka ska man öppna idag…?” Tja, samma nummer hver gang! Full med reklam som vanligt.

b

Inomhustemperatur, luftfuktighet, tid och datum.. Praktiskt med allt på en plats! (Skulle bara behöva en jordbävningsmätare också…)

Inomhustemperatur, luftfuktighet, tid och datum.. Praktiskt med allt på en plats! (Skulle bara behöva en jordbävningsmätare också…)

c

Ha en fin Lucia tills nästa gång! :)  Klicka här för mer siffror!

30 kommentarer leave one →
  1. 06 december 2008 23:36

    Svårt att missa att du bor i 42, fin tolkning .

  2. 06 december 2008 23:57

    Det var en annorlunda adventskalender du har! =) Innan jag läste vad du skrivit trodde jag att det var den aktuella utomhustemperaturen och blev rent avundsjuk, men den ligger kanske inte långt efter…
    Hoppas att du får en skön söndag och en fin Lucia till dig oxå! =) /maria_6909

  3. irrhönan permalink
    07 december 2008 00:15

    Det är otroligt så många siffror det finns omkring oss. När man ser efter.
    Pengar till exempel är ju inget annat än siffror, vilket dina sedlar illustrerar väldigt fint!

  4. 07 december 2008 00:20

    Bra tolkningar alla tre, brevlådan får min röst idag. Ha det bra

  5. 07 december 2008 00:26

    Kuliga bilder till dagens ämne!! Jag håller med, en jordbävningsvarnare skulle ju vara bra… =)
    Men postboxen var ”finast” på nåt vis idag.. Kram

  6. 07 december 2008 00:36

    Jättebra bilder! Jag gillar mittersta bäst! Ha det så bra.

  7. 07 december 2008 00:45

    Ha, ha! Jordbävningsmätare, ja kan tänka mig att många skulle vilja ha en sådan..?! Fast det finns väl bara bland de som mäter kontinentalplattornas rörelse. Så självklart, pengar! Blir förbaskad att jag inte tänkte på det själv😉
    Mittenbilden får min röst, postfacket. Läckert, med dagens skörd skymtande där inne…
    Hoppas du slipper något större skalv. Jag antar att det smårör sig ganska ofta?

  8. 07 december 2008 00:50

    Kalasfina bilder!! Gillar dollarn!! Hehehehe…må gott ”over there”!

  9. 07 december 2008 01:14

    Finfina bilder! Postfacken får min röst idag. Vi ska iväg på Gammlias årliga julmarknad nu så jag ska hålla ögonen (å kameran) beredd på siffror!!? Kramen

  10. 07 december 2008 01:40

    Tja, 42 ÄR ju meningen med livet, sägs det. Men att meningen med livet skulle vara reklamutskick, det ställer jag mig lite frågande till…🙂

  11. 07 december 2008 01:47

    Så sköna bilder, dollarsedlarna blev min favorit, gillar pengar;)

    //annette

  12. 07 december 2008 02:30

    Fina bilder! Jag fasnade nog mest för ditt postfack faktiskt🙂

  13. 07 december 2008 03:32

    Fina vardagsbilder med siffror som omger dig. The Almighty dollar är visst inte så Almighty för tillfället.

  14. 07 december 2008 03:41

    Jag älskar bild nr 2!

  15. 07 december 2008 03:45

    Vardagen vår, mycket siffror i vår daglig värld nästan viktigare än orden vi läser genom alla bosktäver. Likadant över hela världen i alla fall bland i-länderna, ett tag till i alla fall.

    Som svar på din fundering hos mig – By the time this sculpture melts 45 000 children will die in war.

    Jag gillar verkligen där här vardagliga siffrorna, i mitt huvud fanns de inte när jag la upp min fototriss, lite för självklara för att jag skulle se dem genom min hjärna. Trött eller någonting annat.

    /Avsändare Margareta G

  16. 07 december 2008 05:53

    Vilka fina bilder och fin tolkning. Postfacken blir min favorit.
    Tack för kommentaren hos mig. Kul att se nya personer som tittar in hos mig.
    Ha det gott.

  17. 07 december 2008 06:08

    Tycker om alla dina tre bilder, jag menar pengar är ju aldrig fel och post är kul att få (ja, inte reklam och räkningar kanske… Men din multimätare blir favoritbilden, trots att den inte visar richterskalan.😉

  18. 07 december 2008 06:16

    Jag gillar verkligen dina tre bilder på veckans tema..men postboxen blir min favorit den här veckan hos dig!
    Ha det underbart och Take care! En skön Lucia önskar jag dig oxå!
    Kramis

  19. 07 december 2008 08:29

    Vilka härliga bilder. Bra exponerade och tydliga.

  20. Kin@ permalink
    07 december 2008 08:52

    Du hade bättre fantasi än jag:)

    Du har en gåva på sidan ”Gåvor”!

    kramiz

  21. 07 december 2008 10:23

    Bra tolkningar på siffror! Min favorit blir postfacken! Den synen är verkligen inte så vanlig i Sverige. Hoppas att du har det bra & jag är lite avis på värmen hos er….

  22. 07 december 2008 11:23

    Bilden på postfacken är skojig! Den får min röst!

  23. 07 december 2008 12:17

    Roliga bilder. En av mina bilder påminner om din första bild så jag väljer den som favorit😉

  24. 07 december 2008 13:49

    Hejsan, postfacken får helt klart min röst, men jag gillar utomhustemperaturen till skillnad från 2 Celcius och lite snålblåst.

  25. 07 december 2008 18:30

    Nr 2 gillar jag, bra bild.
    Ha det gött //Ina down under

  26. 08 december 2008 07:13

    Hej! Kan berätta att den kompisen som börjat som glasdesigner är ”Erlands Susanna”. Du vet ju vem det är men jag vill inte ”skylta med det” offisiellt förrän jag har fått hennes godkännande. Fick inte träffa henne igår då hon var sjuk å det var mannen som stod å sålde… Kramen

  27. 08 december 2008 10:06

    Snygga bilder men den i mitten måste bli min favorit

  28. 08 december 2008 11:09

    Jag log när jag läste din kommentar hos mig och i andanom hörde jag Per Myrberg sjunga om det gamla huset som for ”till himlen in”.

    Gillar dina bilder. Har brevbäraren nyckel till alla facken? Svårt att se en dollarsedel i dag utan att tänka på en viss finansiell kris som alla tjatar om. Bordsklockan skvallar om en skön temperatur och lagom fuktighet.

    Hur är det i Kalifornien? Paradisiskt om man bortser från jordbävningar och skogsbränder? Jag är nyfiken på den delen av världen.

    Have a nice …
    🙂

    Hej Bosse, Jo det var den låten som kom i huvet när jag såg ditt foto! hihi!

    Well, Kalifornien har sitt vardagsliv också, du vet, stress hit och dit, mycket folk och bilar – även om jag älskar klimatet förstås! Det är spännande också, det händer ju grejer hela tiden, blir aldrig långtråkigt.

    Vill man ha lugn & ro tar det bara två timmar att åka upp i bergen, de ligger på flygplansnivå så luften är otroligt tunn där (märks på lungorna när man springer). Där kan man hyra sig en liten stuga och mysa, precis som i Sverige. Med massa snö och allt! Ja, åka skidor el. slalom går det med. Men jag är mer en springande motionär, så skidor har det inte blivit så mycket sen man slutade gymnasiet för hundra år sen typ!

    Ha det bra, tack för kommentaren!

    Tack också ALLA ANDRA för era trevliga kommentarer i Trissen!!!!😀

  29. 09 december 2008 20:47

    Du har en utmaning att hämta hos mig

  30. 10 december 2008 10:10

    Jättefina bilder allihop och gott om siffror med! Ha en bra dag over there! Milla

Kommentera

