Skip to content

Utmanad – åtta saker

10 december 2008

Så har jag blivit utmanad av Sinneskatten, ledsen att det kom så sent (några har redan vart och kikat utan att finna nåt) men jag hoppas ni har överseende med mina 9 timmars tidsskillnad!

Riktlinjer som följer:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

OK, här kommer det!

8 bästa TV-program
1. Medium
2. America’s Funniest Home Videos (endast de nya programmen)
3. Ellen DeGeneres Show eller Dr Phil (visas samtidigt, oftast vinner Ellen eller så fladdrar jag fram å tillbaka)
4. Take Home Chef
5. KCAL9 News
6. Wife Swap
7. Cash Cab

8 tidningar jag läser
Hmm, köper knappt papperstidningar, men gratisläser gärna skvallertidningar medan jag står i kassakön (se punkt 4-8)…
1. VK.se
2. LATimes.com
3. Aftonbladet.se (läser inte lika mkt längre, den är inte som den en gång var)
4.  US Weekly
5.  The National Enquirer
6. OK! Magazine
7.  People
8.  Star Magazine

8 saker som jag gjorde igår.
1.  Åkte till jobbet i Woodland Hills
2. Tog en lunchpromenad i parken med kollega, blåste väldans så det var kyligt
3. Blev upphämtad av maken klockan 17:20
4. For på K-Mart nära oss för att  köpa vatten, dom har gått i konkurs
5. Tittade runt länge, det var 20-30% rabatt på allt i affären, men alla symaskiner var redan borta… köpte gardinstång istället!
6. For hem och åt gårdagens rödbetssoppa som jag spicade till med färsk gräslök
7. Läste, samtidigt som min katt låg i knäet och myste – det har hon aldrig gjort förut!
8. Surfade på nätet och läste bloggar

8 saker som jag ser fram emot.
1. Barn (när det än händer)
2.  Ett eget krypin (hus) (när det än händer)
3. Våran helgtripp till St. George, Utah
4. Fast arbete där jag nu jobbar
5. Nästa Sverigeresa
6. Nästa tripp till Nederländerna för att visa maken där jag bott
7. Min nästa joggingrunda
8. Sommaren

8 favoritrestauranger.
1. Vegetable Delight (allt är veg. men ser ut som och påminner om kött)
2. Village Tandoori (indisk)
3.  Native Foods (Westwood)
4. Pick Up Stix
5. Cheesecake Factory
6.  Chipotle (samma gata som vår)
7.  Zen Buffet
8. Taco Bell

8 saker på min önskelista.
1. Leva  utan oro över allt möjligt (”idag är den dag du oroade dig  över igår!”)
2. Träffa min släkt och familj snart
3. Att få friska, fina, egna barn
4.  Fast arbete
5.  Symaskin
6. Nån sorts mp3-spelare som lämpar sig bäst för springning
7. Att jag blir den jag kan bli
8. Att min man och alla jag känner också utvecklas till att bli dem de kan bli

Sen är det meningen att man skall utmana nya personer, så dem som läser detta och ännu inte blivit utmanade – känn er välkomna att anta utmaningen! Haka på så vi får veta lite mer om dig också! Kusin Vitamin, kanske? (jag har ju minst två vitaminer!)😉

No comments yet

Kommentera

