Skip to content

Genom 4 stater

16 december 2008

Nu får jag lov att klappa mig själv på axeln, för nu har jag: cyklat på motionscykeln 5 miles, 0,15 miles på roddmaskinen och så har jag kört ”cardio resistance band workout” från en DVD jag köpte för evigheter sen! Det kommer garanterat att kännas imorrn…🙂

a

Lucia-Helgen! Det blidde en roadtrip till sydvästra hörnet av Utah och för att komma dit körde vi igenom 4 stater!! Kalifornien, Nevada, Arizona och Utah. Det är en helt otrolig väg som går genom ett bergspass och man kan se att dom har fått spränga bort en massa berg för att kunna göra en väg igenom. Vi älskar att fara ut på ”roadtrips” och den här gången var det för att besöka ett par goda vänner över helgen. Det finns mycket spännande att se längs vägen (klicka för större bild om ni vill):

a

Många vackra berg till exempel:

Från bilfönstret Fin vy, eller vad? Regn är på gång….vy Det här är en stad som vi bara svischar förbi i all hastighet! svischar-forbi-las-vegas Ni vet säkert vilken stad det är! ”Vivaaa…”– nä, inget för oss! svischar-forbi-bara Efter ca sju timmars körning inklusive två toastopp (där dom av konstigt sammanträffande högt och ljudligt spelade ”The Drummer Boy” inne på bägge damrummen, i olika stater, just när jag var där. Så nu sjunger jag automatiskt ”pa-ra-pa-ram-pamm!” när det börjar kännas i blåsan…😉 )

a

– ja iallafall efter 7 h hamnade vi i Utah! På åkern bredvid våra vänner betade den största skock får jag nånsin har sett! Men dom vände baken till och sprang iväg så fort dom såg mej, som ni ser på bilden… farskock-innan-snoovadret-drog-in Sen när vi skulle fara hemåt igen på kvällen såg det ut såhär! Det var såå kul att se makens min när han kom ut, han fick en smärre (köld)chock! Men vi fick då snö på Lucia iallafall!!😀 lucia-08 Värsta snöovädret och vi som skulle köra några mil till ett motell och sova… Tankade lite först på Maverik. Obs! Lägg märke till det OTROLIGT låga bensinpriset!!! 1,37 dollar per gallon. Nån kan väl räkna ut det i kr/l så fattar ni! Såhär lågt har det aldrig varit sen.. ja, när??  kallt-kallt Vi fick krypköra på våra sommardäck direkt bakom plogbilen, när vi fortsatte tillbaka söderut. En bil som passerat oss återfann vi i diket sen… och på andra sidan hade en gigantisk lastbil kört av vägen och blockerade hela nordgående riktning… Oj, vilket trafikkaos! Vi klarade oss nätt och jämnt dom 9 milen till St. George där vi åt på Chuck-a-Rama, våra favvorestaurang i Utah!

a

Sen sov vi på motellet intill och vaknade så upp till en vacker, solig kall morgon, helt utan snö! Vi var hemma redan vid 17-tiden, så min man är verkligen värd en eloge så bra som han är på att köra!!🙂 Han klarar nog Norrland nästa gång!😉 fina-berg-i-utah

5 kommentarer leave one →
  1. 17 december 2008 00:24

    Oj, vilken vacker dag resa ni fick. Riktigt avundsjuk blir jag. Har aldrig sett någon se så glad ut när man rensar bilen från snö🙂 Jag har aldrig varit någon USA-människa men ju mer bilder du visar, desto mer nyfiken blir jag. Du visar en helt annan bild än den jag är van vid. Keep up the god work!

  2. 17 december 2008 02:50

    Vilken härlig helg ni verkar ha haft!! Jag har ju åkt den vägen oxå å ja, det är vackert. När jag var i San Antonio, 95-96 var det väl!?? Då kostade bensinen 99 cent/gallon. å ja, i Minnesota var det väl kring 1 dollar!! 99-01. Ha det gott! Kramen

  3. Kin@ permalink
    17 december 2008 10:11

    låter som en underbar helg!

    Maken är väl kvalificerad för norrlanskörning!
    En eloge till honom, som anpassade farten till väglaget och däcken – det skulle många behöva ta efter!!!

    Skönt att ni är tillbaka, välbehållna!

    kramiz

  4. Jessica Levin permalink
    17 december 2008 17:54

    Du vilken mysig helg det later som. Kan du skicka mig din kontact info igen?? Krmis jessicawelles@hotmail.com

  5. 17 december 2008 20:47

    Tack för era kommentarer, kul att ni gillade bilderna! Jag filmade en hel del med kameran, undrar om det går att lägga in här?? Ja det var iaf en skön helgtripp, som sagt mycket att se inom sju timmars körning härifrån. Och klarade maken detta, med växellåda och sommardäck, klarar han Norrland med vinterdäck sen!🙂
    Jessica, jag hör av mig!

Kommentera

