Skip to content

Här vare nybakt

05 januari 2009

Idag blev det bakning till en av våra kunder. Maken beställde mandelflarn med vaniljfyllning. Den här gången blev dom riktigt krispiga och goda, med härligt knäckig smak tack vare att jag kokade upp smeten ordentligt innan den klickades ut på plåten. Och jag gjorde dom jättestora! Så jag skulle slippa baka så länge….;) men också för att det ser lite mäktigare ut då. Vaniljfrostingen köpte jag klar i butik! Betty Crocker’s rich & creamy vanilla har bäst smak.

För recept,  kolla i ”7 Sorters Kakor”, den har nog de flesta hemma! Absolut bästa receptet jämfört med de mandelflarn-recept som jag hittade ”ånnlajn”. Men om nån här skriver och ber mig om receptet så lägger jag såklart ut det!!🙂

Mandelflarn

5 kommentarer leave one →
  1. 06 januari 2009 09:22

    Nej, tack! Inge mer gotta för mig. Nu måste jag vara stenhård med mig själv i och med att jag inte kan träna… Jag har ju som mål att gå ner lite till innan Thailand. Får ta å äta gott sen när jag kan träna igen… Dom ser frestande goda ut dock!!! Kramen

  2. Ulla-Märta permalink
    06 januari 2009 09:40

    Hejsan! Ja skönt att lyckas hitta ett bra recept som fungerar..och det verkar du ju har lyckats med…Fick du smaka nån själv hoppas jag för du är ju ute o springer varje dag..så nån får ju slinka ner.Ha de

  3. Susanna permalink
    07 januari 2009 02:44

    Hej

    Har länkat mig hit via dina kommentarer på Marias blogg. Kul att kunna följa dig och dina förehavanden!
    Sådanda flarn du bakat är mina favoritkakor, men då med chokladfyllning… orkar aldrig baka dem själv men hade turen i jul att få njuta av dem ändå………

    ha det gott

    Susanna

  4. 07 januari 2009 10:59

    Oj,vilka maffiga kakor,mumma för kakmonster. Du har lyckats få dom riktigt fina, precis som på kondis.

  5. 07 januari 2009 11:42

    Tack allihopa! Ja det blir ju inte så mycket bakning hos mig, baklusten infinner sig inte riktigt pga ”antik” spis utan ljus och fönster, men det är skoj när man trots detta lyckats med lite bakföresatser!
    Det kanske blir mer sen…? Jag har hört om andra som vill ha!🙂

Kommentera

