Skip to content

Nalta springande mellan jobbsökandet

07 januari 2009

Igår tisdag blev det knappt en timmes springtur österut från där jag bor. Jag får se en hel del intressant medan jag springer förbi vackra hus och trädgårdar! Jag har dock börjat ta lite olika rundor eftersom den på västsidan som jag först fastnade för och har sprungit i ett par år känns lite osäker numera.

På julafton blev jag nämligen uppcyklad av en ilsken karl som hotade med både det ena och det andra. Han påstod att jag hade trampat ner hans vattenspridare, vilket såklart inte är fallet, men det brydde inte han sig om. Jag fräste tillbaka att han kan ju försöka sätta mig i fängelse för att jag springer på allmän plats (alltså inte hans tomt!) Nåväl, så länge som det är ett fritt land tänker jag fortsätta springa på gräsplättarna bredvid bilvägen, men jag utforskar numera nya områden varje dag. Österut från mitt hem!🙂

Det känns dock så störande det som hände. Kommer fler att bli sura, trots att gräsplättarna faktiskt inte tillhör deras tomt? Jag kan inte springa på betonggångbanorna för jag får otroligt ont i knän och leder då. Alldeles för hårt underlag! Och jag orkar inte ta bilen upp till skogen varenda gång jag ska ut heller. Husägarna skulle bara veta att jag sprungit i 24 år och alltid hållit mig till mjuka underlag. Hade jag sprungit asfalt hela tiden hade jag inte haft några knäskålar nu, tror jag! Det är enda anledningen till att jag inte anmält mig till nåt maratonlopp, för det skulle innebära två timmar asfalt. Om jag får tag på världens bästa skor för asfalt så springer jag gärna LA maraton eller nåt!!

Imorse, onsdag, blev det en promenad i universitetsområdet efter att mannen farit iväg till jobbet i Granada Hills. Det var så vackert ute, solen sken och fåglarna var glada = kvittrade! Folk var på väg till sina jobb, vissa bärandes på kaffemuggar och med blicken i marken… Undrar vad alla jobbar med, finns det nån ledig tjänst till mig härnånstans? hade jag velat fråga dom. Jag såg en tjock ekorre (ja, dom vinterpälsar tydligen på sig här också!!) som käkade nötter och så plockade jag med mig en apelsin från trädet här utanför på gatan.

Surt som den, men jag pressade den och blandade ut med vatten och sötade med kanadensisk Maple Syrup = supergott!! Tipset att dricka pressad citron (eller sur apelsin som smakar ungefär detsamma) med Maple Syrup fick jag av en kollega. Om man dricker enbart detta plus cayennepeppar under en dag ska det vara bra för att rena kroppen från tungmetaller och gifter. Klicka på länken och se!! ”If done correctly, the cleanse eliminates the chemicals, heavy metals, candida and other parasitic organisms that cause sugar and junk food cravings.” Jag har tänkt att göra detta i 10 dagars följd nångång.

Ha det bra, wherever you are!

No comments yet

Kommentera

